Prima pagină D:News

Luna are suficienta gheata pentru a sustine viata

03.03.2010 | ● Vizualizări: 1221
Luna are suficienta gheata pentru a sustine viata     NASA, Luna, apa pe luna, programul Constellation, intoarcerea pe Luna, Barack Obama, exploreare spatiala + zoom

Radarul misiunii spatiale indiene Chandrayaan-1, un satelit de observatie care survoleaza Luna, a identificat un nou depozit de gheata intr-un crater aflat in apropierea Polului Nord al Selenei.

Pana in prezent, NASA a descoperit, pe Luna, peste 40 de cratere de mici dimensiuni care contin si apa inghetata. Craterele au diametre cuprinse intre 2 si 15 km, iar apa inghetata are o grosime de cativa metri - asa cum a confirmat si radarul de pe Chandrayaan-1.

Cercetatorul Paul Spundis de la Institutul Lunar si Planetar din Houston, S.U.A., estimeaza ca aceste cratere ascund in jur de 600 de milioane de tone de gheata. Daca am echivala aceasta cantitate in combustibil pentru navete spatiale, gheata identificata pana acum pe Luna ne-ar fi suficienta pentru a lansa cate o nava pe zi vreme de 2.200 de ani, a declarat cercetatorul.

Elementul comun al craterelor care au depozite de gheata este faptul ca lumina Soarelui nu a mai patruns in ele de cateva milioane de ani, temperatura de aici fiind de -248 de grade Celsius (mai scazuta chiar decat aceea de pe suprafata lui Pluto), fenomen care a conservat gheata vreme de milenii. « Este apa inghetata in stare pura », a mai declarat Dr. Spundis.

In luna februarie a acestui an, presedintele american Barack Obama a oprit programul Constelation prin care NASA planuia sa trimita un nou echipaj uman pe Luna, pana in 2020. Spundis considera insa ca in lumina noilor descoperiri din ultimele luni, descoperiri care au revolutionat modul in care cercetatorii vad Luna, prezenta umana pe Luna este posibila intrucat satelitul ne ofera resursele necesare pentru a supravietui o vreme acolo.