Reclame personalizate, in stil Minority Report

10 03. 2010, 12:33

Devine din ce in ce mai greu sa scapam de influenta reclamelor, pe masura ce creatorii lor invata sa "ocheasca" tot mai precis anumite grupuri de consumatori.

Monitorul conceput de inginerii companiei japoneze NEC este echipat cu un sistem de recunoastere numit Next Generation Digital Signage Solution, care ii permite sa recunoasca sexul si sa evalueze varsta trecatorilor, difuzand apoi reclamele potrivite.

Sistemul ar permite agentiilor de publicitate sa concepa campanii de reclama care sa se potriveasca mai riguros diferitelor grupuri-tinta.

Inventia a suscitat critici din partea unor persoane si organizatii ingrijorate de faptul ca procedeul ar putea reprezenta o incalcare a dreptului la intimitate.

Reprezentantii companiei NEC au afirmat, in schimb, ca persoanele filmate vor ramane anonime, iar imaginile vor fi sterse imediat.

Mai multe companii si-au exprimat deja interesul fata de noul produs, care urmeaza sa fie testat in America in cursul acestui an.

Sursa: Telegraph Science

CITESTE SI: