Prima pagină D:News

Un nanovaccin impotriva diabetului

Redactia Descopera.ro | 04.12.2010 | ● Vizualizări: 1175
Un nanovaccin impotriva diabetului     diabet, vaccin, nanotehnologie + zoom
Galerie foto (1)

Un grup de cercetatori canadieni a pus la punct un nanovaccin capabil sa opreasca progresia diabetului de tip 1, restabilind nivelurile normale ale glicemiei.

Nanovaccinul s-a dovedit capabil sa induca remisia diabetului de tip 1 in cadrul experimentelor realizate de oamenii de stiinta pe soareci. Diabetul de tip 1 este o patologie cronica, provocata de distrugerea celulelor pancreatice care produc insulina, operata de celule specifice ale sistemului imunitar, celulele T.

"Din pacate, eliminarea celulelor T care agreseaza pancreasul nu poate fi realizata fara a elimina si acele celule T care ne protejeaza de infectii si de tumore", a precizat Pere Santamaria de la "Julia McFarlane Diabetes Research Centre" din cadrul Universitatii Calgary, din Canada.

Santamaria si colegii sai intentionau sa gaseasca o modalitate de a inhiba reactia autoimuna periculoasa pentru organism, dar pe parcursul studiului au descoperit ca exista un mecanism in masura sa stopeze progresia acestei boli. "In esenta, exista o lupta interna intre celulele T care pot provoca boala si celulele T mai slabe, care vor s-o inhibe", a comentat Santamaria. Apoi oamenii de stiinta au dezvoltat un vaccin, pe baza unei nanotehnologii care reactiveaza in mod selectiv doar acele celule T mai "lenese", facandu-le capabile sa contracareze daunele cauzate de celulele T hiperactive.