Prima pagină D:News

Ciocul pasarilor e un dispozitiv magnetic de navigatie?

05.06.2010 | ● Vizualizări: 287
Ciocul pasarilor e un dispozitiv magnetic de navigatie?     biologie, zoologie, pasare, cioc, magnet, fier, navigatie, orientare, migratie + zoom

Se stia de multa vreme ca pasarile folosesc, pentru a se orienta in cursul lungilor zboruri ale migratiei, campul magnetic terestru, dar modul in care functioneaza acest sistem de navigatie este disputat de decenii.

Una dintre teorii sustine ca pasarile ar avea abilitatea de a "vedea" liniile campului magnetic al Pamantului, in vreme ce, dupa o altaipoteza, ciocul lor ar contine particule magnetice care actioneazaca un fel de busola.

Cercetari recente realizate la Institutul Max Plank din Germaniapar sa sustina cea de-a doua teorie.

Remagnetizand particulele minerale ce contineau fier din ciocul unor pasari - macalendri si lacari -cercetatorii au constatat ca pasarile se indreptau in directiidiferite de cea normala.

Ciocul pasarilor ar fi, asadar, au concluzionat cercetatorii, unsoi de "instrument de navigatie", conectat la sistemul nervos sicare contribuie, cel putin partial, la orientarea pasarilor incursul migratiei.

Sursa: Telegraph Science