Prima pagină D:News

Noul tranzistor din sapte atomi sta la baza computerelor viitorului

Redactia Descopera.ro | 05.27.2010 | ● Vizualizări: 315
Noul tranzistor din sapte atomi sta la baza computerelor viitorului     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Cercetatorii australieni au prezentat recent un tranzistor compus din numai sapte atomi, care ar putea fi intrebuintat pentru a crea computere mai compacte si mai puternice.

Tranzistoarele sunt mici comutatoare aflate in componenta cip-urilor din silicon. Daca noul tranzistor atomic va putea fi reprodus in numar mare, acest lucru va conduce la realizarea unor cip-uri de pana la 100 de ori mai mici decat aceela din procesoarele actuale.

Tranzistorul nu este cel mai mic creat vreodata, doua grupuri de cercetare au reusit sa produca in trecut tranzistoare functionale din numai un singur atom. Totusi, dispozitivele din sapte atomi, mai stabile, sunt cu mult mai mici decat componentele aflate in cipurile computerelor folosite azi.

Noul tranzistor a fost creat prin inlocuirea a sapte atomi dintr-un cristal de silicon cu atomi de fosfor. Daca un intreg cip ar putea fi realizat din tranzistoare a caror dimensiune cumulata sa echivaleze cu cea a unuia din milioanele uzitate acum, am asista la un salt exponential in puterea de procesare. Momentul se afla insa destul de departe de realitate, deoarece micul tranzistor a fost creat manual.

Sursa: News

DESCOPERA LUMEA IN CARE TRAIESTI!