Prima pagină D:News

Mama tuturor oamenilor a trait acum 200.000 de ani

Redactia Descopera.ro | 08.20.2010 | ● Vizualizări: 186
Mama tuturor oamenilor a trait acum 200.000 de ani     ADN, omul modern + zoom
Galerie foto (1)

Confirmarea vine in urma unuia dintre cele mai ample studii statistice facute pana in prezent, in cadrul caruia au fost confruntate cercetari genetice ale populatiilor bazate pe analiza ADN-ului mitocondrial, materialul genetic mostenit exclusiv pe cale materna.

Studiul, coordonat de cercetatorii de la Rice University din Houston (Texas) si publicat in revista "Theoretical Population Biology", precizeaza pentru prima oara data la care a trait celebra "Eva Africana", a carei existenta a fost teoretizata inca din 1987, intr-un studiu aparut in revista "Nature".

Teoria se baza pe date genetice ale populatiilor, adunate din intreaga lume, si demonstra ca ADN-ul mitocondrial al omului modern provine de la o femeie care a trait cu circa 150.000-200.000 de ani in urma, in Africa.
De aceasta data, studiul cercetatorilor de la Rice University a reusit sa atinga o mai mare precizie a datarii, in baza unor noi modele care iau in considerare factorii cazuali corelati cresterii si extinctiei populatiilor.
Sursa: ANSA