Prima pagină D:News

Vezi cum arata cea mai mica broasca din lume!

08.29.2010 | ● Vizualizări: 777
Ea este cea mai mica broasca din lume!     no tags + zoom
Galerie foto (2)

Membrii unei expeditii comune malaeziano-germana au descoperit in padurile eacuatoriale din Insula Borneo o specie de broasca necunoscuta pana acum stiintei. Bucuria cercetatorilor nu se opreste aici: micutul amfibian, care nu depaseste dimensiunile unui bob de mazare, a devenit noul detinator al titlului de cea mai mica braosca din lume.

Talia infima a fost, de fapt, principala cauza pentru carebroscuta nu a fost descoperita pana acum, sunt de parerecercetatorii. Masculii adulti ating o lungime care variaza intrenumai 10,6 si 12,8 milimetri.

Cercetatorii Indraneil Das si Alexander Haas din cadrulInstitutului pentru Biodiversitate si Protectia Mediului de pelanga Universitatea de Stat din Malaezia Sarawak si BiozentrumGrindel und Zoologisches Museum din Hamburg, declara ca au reusitsa identifice si sa captureze cateva broscute doar pe bazaoracaielilor acestora.

Broscuta, botezata stiintific Microhyla nepenthicola, se apucade cantat la apusul soarelui, iar "simfonia amfibienilor catboabele de mazare" dureaza pana in zori. Broastele si-au primitnumele de la niste plante din genul Nephentes ampullaria, de acaror prezenta depinde insasi supravituirea infimelor amfibiene.Mini-broastele isi depun ouale pe spatele frunzelor, iar mormolociicresc linistiti in apa care se acumuleaza in interiorultulpinii.

Sursa: DiscoveryNews