Prima pagină D:News

Cel mai ciudat dinozaur a fost descoperit in Spania

09.09.2010 | ● Vizualizări: 515
Cel mai ciudat dinozaur a fost descoperit in Spania     no tags + zoom
Galerie foto (1)

A fost numit Quasisaurus, si este primul dinozaur carnivor care poseda o cocoasa de forma unei inotatoare. Bizarul pradator a trait in urma cu circa 130 de milioane de ani, atunci cand, probabil, urmarea dinozaurii de mici dimensiuni cu care se hranea. Ramasitele sale au fost scoase la lumina in apropierea localitatii Las Hoyas, la mica distanta de orasul Cuenca din vestul Spaniei.

Quasisaurus avea dimensiuni apropiate de cele ale unui rinoceractual, cu o lungime de circa 6 metri si o greutate de aproximativ4 tone si jumatate. Ceea ce il face, insa, bizar este cocoasa pecare o poseda, o cocoasa asemanatoare unei inotatoare de rechin,neintalnita la o alta specie dinozauriana din acea perioada.Profesorul Francisco Ortega, liderul echipei de arheologi care ascos dinozaurul la lumina, sustine ca o asemenea structura osoasase intalneste, intr-o forma mult mai redusa, la pasari, fapt carepoate constitui un motiv serios de a lua in considerare ascendentapasarilor din reptilele preistorice. De asemenea, savantul spaniolafirma ca Quasisaurus face parte din familia carcarodontozaurilor,aceeasi familie din care face parte si mult mai celebrulT-Rex.

"Carcarodontozaurii au fost cei mai mari pradatori dinozaurieni,iar istoria lor evolutiva este mult mai complexa decat ne-amimaginat vreodata. Exemplarul descoperit ne arata ca formatiuniosoase pe care le consideram ca apartinand celor mai evoluatespecii de dinozauri exista si la pradatorii din CretaciculInferior, acum mai bine de 130 de milioane de ani", a adaugatacelasi Francisco Ortega.

Sursa:DailyMail