Prima pagină D:News

Stramosul omului nu era african, ci asiatic

Redactia Descopera.ro | 10.28.2010 | ● Vizualizări: 78
Stramosul omului nu era african, ci asiatic     omul, maimute, primate, fosile + zoom
Galerie foto (1)

Primatele cele mai evoluate din care descinde omul nu s-au nascut in Africa, ci cel mai probabil in Asia. Descoperirea, anuntata in revista “Nature”, a fost facuta de echipa de cercetatori coordonata de paleontologul francez Jean-Jacques Jaeger de la Universitatea Poitiers.

Studiul cercetatorilor francezi se bazeaza pe noi fosile din trei familii dinstincte de maimute antropoide (grupul de primate care include omul si maimutele antropomorfe), descoperite in Libia si datand de acum 39 milioane de ani, care au trait toate in aceeasi perioada in Africa de Nord.

Potrivit oamenilor de stiinta, aparitia neasteptata a unor antropoide atat de diverse in aceeasi zona geografica ar putea avea doua explicatii: ori exista lacune evidente in ceea ce priveste fosilele descoperite pana acum in Africa, ori aceste primate au colonizat Africa dupa ce s-au nascut si au evoluat pe un alt continent. In acest ultim caz, cred paleontologii, zona respectiva ar putea fi Asia, deoarece acolo au fost descoperite resturile fosile ale unor antropoide anterioare resturilor africane.
Sursa: La Stampa