Prima pagină D:News

Dinozaur fosilizat descoperit in peretele unei biserici medievale

Redactia Descopera.ro | 10.31.2010 | ● Vizualizări: 410
Dinozaur fosilizat descoperit in peretele unei biserici medievale     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Nimeni nu si-a imaginat ca imaginea ce se asemana cu craniul unui crocodil impregnata in marmura din spatele altarului bisericii Sf. Ambrozie din orasul Vigevano din nordul Italiei ar putea fi, in realitate, un dinozaur adevarat. A fost nevoie de 350 de ani pentru ca expertii sa afle adevarata natura a imaginii...

Andrea Tintori, paleontolog in cadrul Universitatii din Milan, a cercetat, insa, cu atentie, marmura din mica biserica si a realizat ca se afla in fata ramasitelor, vechi de 180 de milioane de ani, ale unui animal preistoric, cel mai probabil un dinozaur terestru.

"Am crezut initial ca este vorba de un ihtiozaur, animal marin preistoric, asemanator cu delfinii din ziua de azi. Acum sunt, insa, convins ca e vorba de un dinozaur, desi este imposibil sa spun ca era un carnivor sau un erbivor de mici dimensiuni. Craniul, impreuna cu lobii nazali si numerosi dinti sunt inca vizibili", declara acelasi Andrea Tintori.

Placa de marmura va fi inlocuita cu una din acelasi tip dupa trei secole si jumatate - biserica a fost finalizata in anul 1660 - si va fi transportata intr-un laborator specializat unde va fi scanata si analizata pentru a se identifica specia careia ii apartinea fosile dinozauriana.

Sursa: Discoveryon