Prima pagină D:News

NASA nu vrea turism spatial

Redactia Descopera.ro | 11.01.2010 | ● Vizualizări: 214
NASA nu vrea turism spatial     NASA, turism spatial, Virgin Galactic + zoom
Galerie foto (1)

Potrivit unui studiu comandat de agentia spatiala americana, validat de revista stiintifica “Geophysical Research Letters”, in eventualitatea in care compania britanica Virgin Galactic va organiza cu adevarat o mie de zboruri in spatiu anual, va fi emisa in atmosfera o cantitate de anhidrida carbonica suplimentara, in masura sa ridice temperatura medie cu 0,7 grade in mai multe zone ale globului (si cu pana la 0,8 in strategica Antarctica).

De asemenea, conform aceluiasi studiu, grandiosul program de turism spatial al companiei britanice va avea ca efect distrugerea a 10% din scutul de ozon din jurul planetei.

La 6 ani de la nasterea proiectului finantat de miliardarul britanic Richard Branson, Virgin Galactic urmareste sa devina prima companie spatiala comerciala si a strans deja o lista de asteptare formata din 370 de clienti care doresc sa experimenteze, pentru cateva minute, lipsa gravitatiei, in cadrul unui zbor suborbital.

In luna octombrie a acestui an, naveta suborbitala Enterprise, proiectata si construita de Virgin Galactic, a realizat cu succes primul zbor experimental, in California.

Naveta a fost ridicata de un avion, la altitudinea de 13,700 m, apoi a zburat independent, aterizand in siguranta pe spatio-portul Mojave Air. Intregul test a durat 25 de minute. In curand, Enterprise va purta la bordul sau primii turisti spatiali dispusi sa plateasca 200.000 de dolari pentru a zbura deasupra atmosferei.

Coodonatorul studiului comandat de NASA, Martin Ross de la Aerospace Corporation (El Segundo, California), este insa de parere ca trebuie oprit totul, cel putin pana cand vor fi facute studii si mai aprofundate.

Sursa: La Stampa