Prima pagină D:News

Incredibilul sistem solar care seamana cu... un joc de snooker

Redactia Descopera.ro | 11.09.2010 | ● Vizualizări: 169
Incredibilul sistem solar care seamana cu... un joc de snooker     astronomie, sistem solar, incredibil, eclipsa, fenomen inexplicabil, snooker. + zoom

Astronomii de Universitatile Wareick si Sheffield din Marea Britanie au descoperit un neobisnuit sistem solar care seamana cu un joc de snooker.

Bizarul sistem binar care aduce cu un joc de snooker se numeste NN Serpentis si se afla la o distanta de 1.670 de ani lumina fata de Pamant. NN Serpentis este format din doi sori: o pitica rosie si una alba, care obiteaza una in jurul celeilalte la o distanta incredibil de mica, nemaiobservata pana in prezent la alte sisteme solare. De pe Terra, cu ajutorul telescoapelor de mare performanta, astronomii pot observa cum steaua pitica alba o eclipseaza pe cea rosie la fiecare 3 ore si 7 minute.

Gratie acestei eclipse, oamenii de stiinta au demonstrat iregularitati in orbita celor doua stele, pe baza carora au demonstrat influenta gravitationala a doua planente gigantice gazoase. Unul dintre cercetatori, profesorul Tom Marsh, astrofizician la Universitatea din Warwick, declara ca: "Cei doi giganti gazosi au mase diferite, dar - de fapt - sunt de aceeasi marime, atat intre ei, cat si cu steaua rosie pe care o orbiteaza".