Home » D:News » O stea bizară contrazice teoriile astronomice

O stea bizară contrazice teoriile astronomice

09.09.2011
O stea bizară contrazice teoriile astronomice
O nouă stea, descoperită în Constelaţia Leului, are masa atât de mică şi o compoziţie atât de neobişnuită, încât i-a uluit pe oamenii de ştiinţă, care considerau că o astfel de stea n-ar putea exista.

Steaua are o masă mai mică decât cea a Soarelui şi se presupune că ar avea o vârstă de peste 13 miliarde de ani; e posibil să fie cea mai veche stea descoperită până în prezent.

În lumina teoriilor actuale privind formarea stelelor, astronomii consideră că stelele se formează din nori moleculari care se comprimă sub acţiunea forţei gravitaţionale. Pentru ca acest lucru să se întâmple, trebuie ca norii să-şi păstreze o temperatură scăzută, iar pentru aceasta este necesară o anumită „metalicitate”- existenţa, într-o anumită măsură, a unor elemente mai grele decât heliul şi hidrogenul (nu neapărat metale).

Cu toate acestea, steaua nou-descoperită, cu metalicitatea ei extrem de scăzută, pare să sfideze aceste teorii existente de multă vreme, astfel încât e nevoie de elaborarea unor noi teorii, a declarat dr. Piercarlo Bonifacio de la Observatorul Astronomic din Paris, Franţa.

De asemenea, stelele vechi conţin, de obicei, litiu, în timp ce aceasta nu prezintă nicio urmă a acestui element.

Dr. Bonifacio şi colegii săi speră să găsească mai multe astfel de stele neobişnuite şi să afle dacă metalicitatea scăzută este corelată cu absenţa litiului.

Studiul lor privind steau nou-descoperită a fost publicat în jurnalul Nature.

Sursa: The New Tork Times