Home » D:News » Oamenii de Neanderthal consumau crustacee în urmă cu 150.000 de ani

Oamenii de Neanderthal consumau crustacee în urmă cu 150.000 de ani

Publicat: 19.09.2011
Oamenii de Neanderthal care trăiau în peşterile de pe Costa del Sol în urmă cu 150.000 de ani se hrăneau cu crustacee, arată un nou studiu. Această descoperire pune la îndoială teoria conform căreia doar oamenii moderni mâncau la vremea respectivă acest tip de mâncare, ce facilitează dezvoltarea cerebrală.

Descoperirea a fost făcută într-o peşteră din apropierea Torremolinos, în sudul Spaniei, fiind cu 100.000 de ani mai veche decât dovezile descoperite până acum ce arătau că oamenii de Neanderthal consumă crustacee.

Cercetătorii au descoperit aceste dovezi atunci când au examinat uneltele de piatră şi rămăşiţele scoicilor aflate în Peştera Bajondillo. În aceasta se găseau mai multe cochilii carbonizate lăsate în urmă de oamenii de Neanderthal. Oamenii de ştiinţă au fost capabili să dateze scoicile prin teste cu carbon-14 şi au descoperit că acestea au o vechime de 150.000 de ani.

Aceste probe sunt aproape contemporane cu cele mai vechi dovezi ce arată că oamenii moderni se hrăneau cu fructe de mare. Acestea, descoperite în Africa de Sud, datează de 164.000 de ani.

„Această descoperire din Peştera Bajondillo este cea mai veche probă ce documentează această activitate în rândul oamenilor de Neanderthal. Până acum, se credea că doar acum 50.000 ani aceştia au început să se hrănească cu crustacee”, a declarat Francisco Jimenez Espejo, un membru al echipei de cercetători.

Deşi până în prezent mâncatul fructelor de mare era considerat un comportament definitoriu pentru oamenii moderni, studiile recente demonstrează că în acelaşi timp, atât oamenii modern, cât şi cei de Neanderthal, aveau obiceiul de a mânca crustacee.