Home » D:News » A fost inventat materialul plastic care se repară singur! (VIDEO)

A fost inventat materialul plastic care se repară singur! (VIDEO)

10.31.2011
A fost inventat materialul plastic care se repară singur! (VIDEO)
Ochelarii, jucăriile şi toate celelalte produse din plastic care sunt aruncate atunci când se strică nu vor mai avea parte de această soartă, graţie celei mai noi inovaţii din domeniul polimerilor: materialul plastic care se poate repara singur!

Prin simpla alăturare a două bucăţi din materialul-minune, plasticul se repară, fără a necesita folosirea unui adeziv.

Cercetătorii care au conceput noul material, intitulat „polimer supramolecular”, spun că acesta ar putea fi folosit în şasiul autovehiculelor, lucru ce ar conduce la reducerea costurilor lucrărilor de reparaţie. De asemenea, folosirea acestui plastic în componenţa jucăriilor şi a ochelarilor ar permite repararea lor rapidă.

Materialul a fost creat de compania AkzoNobel, în colaborare cu oameni de ştiinţă de la Universitatea Tehnologică din Eindhoven, Olanda.

„Lucrăm la conceperea unor polimeri care se repară singuri. Pentru aceasta am apelat la chimia supramoleculară, inspirându-ne din biologie, din modul în care se leagă proteinele. Astfel, putem concepe materiale care, deşi sunt solide, se pot repara singure”, a explicat Graham Armstrong, director al departamentului de cercetare şi inovaţie din cadrul AkzoNobel.

Noul material plastic, intitulat Supra B, prezintă de 4 ori mai multe legături între moleculele de polimeri în comparaţie cu un plastic obişnuit. Acest lucru îi permite materialului să fie la fel de solid ca plasticul obişnuit, fără a mai necesita o reacţie chimică pentru a se ataşa de altă bucată de material.

Andrew Burgess, cercetător-şef la AkzoNobel, afirmă că materialul ar putea fi folosit ca strat protector pe autovehicule, laptop-uri şi alte echipamente portabile. „Vrem să folosim acest material sau unul similar pentru a crea un strat protector care prezintă capacităţi de auto-vindecare. Suntem foarte entuziasmaţi de această posibilitate şi dorim să colaborăm cu alte companii pentru a face acest lucru posibil”, a adăugat Burgess.

Iată o demonstraţie a materialului capabil de auto-reparare: