Home » D:News » Copiii cu trei părinţi vor deveni realitate în maxim trei ani

Copiii cu trei părinţi vor deveni realitate în maxim trei ani

01.21.2012
Copiii cu trei părinţi vor deveni realitate în maxim trei ani
Cercetătorii din Marea Britanie au anunţat că, în următorii trei ani, se vor naşte primii copii care poartă genele a trei părinţi.

Neurologii de la Universitatea Newcastle din Anglia au obţinut o finanţare de 4,4 milioane de lire sterline din partea fundaţiei Wellcome Trust pentru cercetări asupra unei tehnici de fertilizare in vitro controversate, prin care se încearcă modificarea unor părţi din ovul ce prezintă un risc de a transmite fătului defectele genetice ale mamei.

Procedura implică transferarea ADN-ului din ovulul mamei în ovulul unei donatoare, pentru a înlocui mitocondriile defectuoase. Apoi, ovulul este implantat în uterul mamei, prevenind astfel transmiterea unor gene defectuoase fătului. Graţie acestei proceduri, bebeluşii nu vor mai fi afectaţi de numeroase boli incurabile care afectează ficatul, rinichii, creierul, muşchii şi inima.

Mitocondriile sunt „bateriile microscopice” care alimentează cu energie toate celulele vii din corp. Atunci când aceste baterii celulare nu funcţionează, pacienţii ajung să sufere de boli foarte grave care afectează toate ţesuturile care depind de mitocondrii – mai ales muşchii, inima şi creierul. În Marea Britanie există mii de pacienţi cu aceste afecţiuni.

„În fiecare an, avem ca pacienţi sute de persoane a căror viaţă este profund afectată de bolile mitocondriale”, a afirmat profesorul Doug Turnbull, cercetătorul care coordonează acest proiect. „Vrem să schimbăm ceva în viaţa acestor oameni”, a adăugat Turnbull.

„Finanţarea ne va permite sa derulăm experimente prin care să demonstrăm că această tehnică, inspirată din procedurile de fertilizare in vitro folosite astăzi, este sigură şi eficientă”, a mai spus Turnbull.

Cercetătorii spun că doar 0,2% din ADN-ul bebeluşului va proveni din ovulul donatoarei, iar acest material genetic care provine de la a treia persoană nu va conţine nicio caracteristică a donatoarei.

Sir Mark Walport, conducătorul fundaţiei Wellcome Trust, a declarat că întâmpină „cu bucurie această oportunitate de a explica publicului de ce noi considerăm că această tehnică este esenţială pentru a oferi familiilor afectate de aceste boli şansa de a avea copii sănătoşi, lucru pe care mulţi dintre noi îl consideră ceva firesc”.

Surse: MyFoxLa şi Financial Times