Home » D:News » Telescopul Kepler a descoperit 11 sisteme solare multi-planetare

Telescopul Kepler a descoperit 11 sisteme solare multi-planetare

01.29.2012
Telescopul Kepler a descoperit 11 sisteme solare multi-planetare
Numărul sistemelor solare multi-planetare cunoscute de oamenii de ştiinţă s-a triplat, graţie unei noi descoperiri făcute de cercetătorii NASA cu ajutorul telescopului spaţial Kepler.

„Înainte de lansarea misiunii Kepler, ştiam de existenţa a aproximativ 500 de exoplanete în întregul univers”, a explicat Doug Hudgins, cercetător în cadrul echipei Kepler în laboratorul NASA din Washington DC. „Acum, în doar doi ani în care am studiat un mic «petic» de cer de dimensiunile unui pumn, Kepler a descoperit peste 60 de planete şi 2.300 de corpuri cu potenţialul de a fi clasificate ca planete. Acest lucru ne face să credem că galaxia noastră conţine mult mai multe planete decât credeam până acum”, a adăugat Hudgins.

Cel mai nou anunţ făcut de cercetătorii de la NASA detaliază descoperirea a 11 stele în jurul cărora orbitează 26 de planete.

Cercetătorii anunţă că sunt şanse mari ca în scurt timp telescopul Kepler să ajute la descoperirea unor sisteme solare similare celuia în care ne aflăm, care să cuprindă o planetă de dimensiunile Pământului ce orbitează o stea în regiunea care permite dezvoltarea formelor de viaţă extraterestre. Chiar dacă telescopul nu va putea ajuta la detectarea vieţii pe alte planete, această potenţială descoperire va demonstra că planetele ca Terra nu sunt rare în Univers, ci foarte numeroase.