Home » D:News » Cai de dimensiunea unei pisici cutreierau America acum 56 de milioane de ani

Cai de dimensiunea unei pisici cutreierau America acum 56 de milioane de ani

Descopera 02.25.2012
Acum mai bine de 50 de milioane de ani, Terra era un loc mult mai călduros decât acum, iar din acest motiv în pădurile din America de Nord sălăşluiau cai de dimensiunile pisicilor de casă.

Conform cercetătorilor, exemplarele din cea mai veche specie de cai cunoscută ştiinţei, Sifrhippus, au devenit mai mici de-a lungul zecilor de mii de ani pentru a se adapta la temperaturile ridicate provocate de creşterea emisiilor de metan.

Această cercetare ar putea anticipa modul în care se vor adapta animalele de astăzi la o planetă ce devine mai caldă din cauza schimbărilor climatice şi a emisiilor de carbon, afirmă oamenii de ştiinţă.

Cercetătorii au făcut această descoperire după ce au analizat dinţii fosilizaţi de cai descoperiţi în statul american Wyoming şi au descoperit că exemplarele mai vechi erau mai mari, iar cele mai recent mai mici.

În perioada de 175.000 de ani studiată de oamenii de ştiinţă, petrecută acum 56 de milioane de ani, numeroase specii de animale au dispărut. Cele care au supravieţuit au devenit mai mici cu timpul, pentru a putea rezista cu mai puţine resurse.

„Ceea ce se poate observa în aceste fosile este procesul selecţiei naturale şi al evoluţiei, provocat de schimbarea de temperatură”, a explicat co-autorul cercetării, Jonathan Bloch de la Muzeul de Istorie Naturală din Florida.

Studiul arată că Sifrhippus a devenit cu o treime mai mic de-a lungul primilor 130.000 de ani, ajungând să cântărească doar 4 kilograme, cât o pisică. Apoi, în următorii 45.000 de ani, caii au crescut din nou în dimensiuni, ajungând la o greutate de 7 kilograme.

Ca urmare a emisiilor de carbon, temperatura medie globală a crescut în acea perioadă cu aproximativ 6 grade Celsius. De asemenea, temperatura la suprafaţă a apei din zona arctică era de aproximativ 23 de grade Celsius, similară cu cea înregistrată astăzi în apele subtropicale.

„Studiul nostru oferă nişte concluzii relevante pentru ceea ce se va întâmpla în următoarele două secole. Unele modele climatologice prevăd o creştere a temperaturii globale cu până la 4 grade Celsius în următoarea sută de ani”, a explicat co-autorul Ross Secord de la Universitatea Nebraska-Lincoln. „Anumite păsări sunt deja mai mici astăzi decât în trecut”, a adăugat Secord.

„Schimbările de temperatură înregistrate în trecut au avut loc într-un ritm mult mai lent, durând 10.000-20.000 de ani ca temperatura globală să crească 5-6 grade”, a mai spus Secord. „Din cauza aceasta, este greu de prevăzut dacă animalele vor reuşi să se adapteze la schimbări în următoarele secole”, a concluzionat Secord.

Surse: AFP, New York Times