Home » D:News » Cercetătorii au descoperit modul în care pot combate boala Alzheimer

Cercetătorii au descoperit modul în care pot combate boala Alzheimer

Maria Olaru 03.02.2012
Cercetătorii au descoperit modul în care pot combate boala Alzheimer
Un nou studiu sugerează că o enzimă specifică din creier este responsabilă pentru blocarea procesului de creare a noilor amintiri la pacienţii care suferă de Alzheimer.

O echipă de cercetători de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts a identificat o enzimă cunoscută sub denumirea de HDAC2, care este produsă în cantităţi mari la pacienţii bolnavi de Alzheimer. Enzima face parte din familia histona-deacetilazelor (HDAC), enzime care au rolul de regla funcţionarea genelor prin intermediul histonelor, proteine implicate în consolidarea structurii cromatinei, ansamblu de ADN şi proteine din structura cromozomilor.

Practic, HDAC poate altera funcţionarea histonelor, astfel încât anumite regiuni ale cromatinei devin mai strâns „împachetate” şi împiedică expresia genelor din zonele afectate.

În timpul cercetării, oamenii de ştiinţă au descoperit că o enzimă specifică a HDAC, şi anume HDAC2, invadează hipocampul exemplarelor de şoareci care sufereau de Alzheimer. Această descoperire este susţinută de studii anterioare în care s-a observat legătura dintre HDAC2 şi reglarea memoriei şi a capacităţii de învăţare. În cazul şorecilor, prezenta unei cantităţi prea mari de HDAC2 a dus la formarea unei „blocade” a genelor – genele responsabile pentru crearea amintirilor sunt împiedicate să funcţioneze normal.

Când neurologii au inhibat această enzimă, simptomele bolii Alzheimer au dispărut, iar creierii şoarecilor au reînceput să formeze amintiri noi.

Oamenii de ştiinţă cred că descoperirea va ajuta la crearea unui tratament eficient pentru oameni, dar estimează că acesta nu va putea fi comercializat mai curând de 10 ani.

Sursa: io9