Home » D:News » Un test simplu ar putea prezice apariţia infarctului

Un test simplu ar putea prezice apariţia infarctului

Publicat: 23.03.2012
Un test simplu şi ieftin, care detectează modificările ce anunţă un infarct miocardic cu trei săptămâni înainte ca el să se manifeste, ar putea fi disponibil peste un an.

Oamenii de ştiinţă americani consideră că un test de sânge rapid ar putea ajuta la prevenirea infarctului. Analiza ar detecta dacă pacientul urmează să aibă un atac de cord, iar în funcţie de rezultat, medicii ar stabili tratamentul pentru prevenirea acestuia.

Testul va avea capacitatea de a prezice atacul de cord cu două- trei săptămâni înainte de a se manifesta, iar specialiştii speră ca invenţia lor să fie comercializată, la un cost de de aproximativ 70 euro. Mai mult, este posibil ca în viitor să poată fi creat un microcip care, implantat în corp, să identifice modificările ce anunţă infarctul şi să ajute la evitarea pericolului.

Studiul elaborat de specialiştii de la Institutul de Cercetare Scripps din La Jolla, California, s-a concentrat asupra celulelor eliberate în urma procesului de rupere a peretelui arterial, care precede infarctul.

Majoritatea atacurilor de cord încep cu ruperea treptată a pereţilor arteriali afectaţi de fumat, hipertensiune arterială sau alţi factori. După câteva săptămâni, un cheag de sânge care blochează circulaţia provoacă atacul de cord. Testele utilizate în momentul actual de medici nu pot observa aceste ruperi ale pereţilor arteriali şi un număr destul de mare de pacienţi nu pot fi diagnosticaţi la timp.

Cercetătorii au comparat probe de sânge prelevate de la pacienţi care au suferit atac de cord cu altele provenite de la indivizi clinic sănătoşi şi au observat diferenţele la nivelul celulelor din stratul intern al pereţilor arteriali. În cazul pacienţilor care suferiseră un infarct, aceste celule endoteliale se găsesc în număr mult mai mare, au o formă neregulată, fiind şi de dimensiuni mai mari.

Acum cercetătorii speră ca aceste schimbări celulare să poată fi identificate rapid, cu un test de sânge, pentru a se putea preveni un atac de cord.

Cu toate acestea, unii medici au rezerve în ceea ce priveşte capacitatea testului de a anticipa producerea infarctului. „Studiul a arătat doar că pacienţii care au suferit un atac de cord au celule anormale. Nu s-a demonstrat că ele pot fi găsite şi înainte de infarct”, a declarat profesorul Peter Weissberg, directorul Fundaţiei Britanice pentru Inimă.