Home » D:News » Optimiştii sunt programaţi genetic să trăiască mai mult

Optimiştii sunt programaţi genetic să trăiască mai mult

Maria Olaru 05.27.2012
Optimiştii sunt programaţi genetic să trăiască mai mult
Persoanele extravertite, care gândesc pozitiv şi care au un simţ al umorului bine dezvoltat, au şanse să trăiască mai mult, susţine un nou studiu.

Cercetorii de la Colegiul de Medicină Albert Einstein din Statele Unite susţin că unii oameni sunt născuţi pentru a fi fericiţi şi a trăi mai mult. Studii anterioare au indicat că la baza personalităţii stau mecanisme genetice care pot afecta în mod direct sănătatea individului. Cu toate acestea, specialiştii nu au reuşit să afle cum anume este influenţată longevitatea de personalitate. Mulţi cercetători au explicat longevitatea centenarilor prin existenţa unor variaţii genetice „norocoase”, precum cele legate de colesterolul bun.

Noul studiu vine să demonstreze că indivizii cărora le place să râdă şi să se implice în mai multe activităţi ar putea avea „gene ale personalităţii” implicate în acele mecanisme ce asigură longevitatea.

Pentru a detecta caracteristicile genetice care determină personalitatea, oamenii de ştiinţă au realizat un studiu bazat pe 243 de persoane a căror medie de vârstă era de 97,6 ani. În cercetare a fost utilizată metoda Personality Outlook Profile Scale, bazată pe un studiu anterior mai larg, care a inclus atât 500 de evrei aşkenazi (din estul şi centrul Europei) cu vârste peste 97 de ani, cât şi 700 de urmaşi ai acestora. Evreii aşkenazi constituie un grup omogen din punct de vedere genetic, motiv pentru care s-au putut observa mai uşor diferenţele genetice.

Rezultatele studiului cercetătorilor de la Colegiul de Medicină Albert Einstein au arătat că participanţii au multe calităţi care indică o atitudine pozitivă în privinţa vieţii, mulţi dintre cerntenari fiind extravertiţi, optimişti şi veseli. De asemenea, studiul a scos în evidenţă că centenarii nu au fost persoane nevrotice ci, mai degrabă, oameni conştiincioşi.

Cu toate acestea, există unele dovezi care atestă faptul că personalitatea omului se modifică între 70 şi 100 de ani, motiv pentru care oamenii de ştiinţă nu pot fi siguri că indivizii implicaţi în studiu au avut o atitudine pozitivă pe tot parcursul vieţii.