Home » D:News » Adio, King Julien! Lemurienii prezintă cel mai mare risc de extincţie dintre toate vertebratele de pe Terra

Autor: Marius Comper 07.15.2012
Simpaticul lemurian King Julien XIII din filmul de animaţie „Madagascar” ar putea rămâne, în scurt timp, fără omolog în lumea reală, arată un raport elaborat recent.

Oamenii de ştiinţă au concluzionat că lemurienii reprezintă vertebratele cu cel mai mare risc de extincţie de pe Terra, depăşind toate celelalte mamifere, reptile, amfibieni, păsări şi peşti vertebraţi pentru a ocupa primul loc în acest top îngrijorător.

Conform raportului prezentat Uniunii Internaţionale pentru Conservarea Naturii (IUCN), 91% din cel 103 specii de lemurieni existente se află sub ameninţare.

„Rezultatele cercetării noastre au constituit un veritabil şoc, acestea arătând că Madagascar are, de departe, cea mai mare proporţie de specii ameninţate cu dispariţia. Nicio altă ţară sau regiune din lume nu prezintă o situaţie la fel de îngrijorătoare. Drept rezultat, considerăm că lemurienii sunt grupul cel mai ameninţat cu dispariţia dintre toate vertebratele”, a explicat Christoph Schwitzer, cercetător la Bristol Zoo Gardens în Marea Britanie şi totodată consultant IUCN.

Lemurienii trăiesc în sălbăticie doar în Madagascar. Cercetătorii estimează că strămoşii lor s-au agăţat de smocurile de vegetaţie şi de copacii de pe insulă acum aproximativ 60 de milioane de ani.

Acum, oamenii de ştiinţă afirmă că defrişarea accelerată a pădurilor tropicale reduc habitatul lemurienilor. Problemele politice şi economice au crescut ritmul defrişărilor ilegale, ca urmare a amplificării sărăciei din Madagascar. Cercetătorii avertizează că biodiversitatea insulei reprezintă unul din punctele de atracţie pentru turişti, astfel că pierderea lemurienilor ar duce la exacerbarea problemelor economice prin reducerea turismului.

Traderii spun că Bitcoin ar putea ajunge la 74.000 de dolari. Ce formulă au folosit