Home » Istorie » O descoperire care răstoarnă ce se ştia despre Tutankhamon: cine era acesta cu adevărat?

Autor: Alexandru Voiculescu 03.29.2018
Un nou studiu al cercetătorilor britanici scoate la iveală că tânărul rege (care a rămas tânăr) nu era nicidecum un individ slab şi bolnăvicios aşa cum se credea până acum. În schimb, acesta era războinic, chiar şi la vârsta fragedă a morţii sale misterioase.

Acesta avea doar în jur de 18 ani când a murit, iar urmele de pe armura cu care a fost îngropat relevă utilizarea acesteia, scrie Fox News.

„Vedem abraziuni de-a lungul marginilor părţilor de piele ale armurii, ceea ce înseamnă că armura este uzată. Mai sugerează şi că Tutankhamon a purtat-o şi poate chiar a participat la luptă”, a precizat Lucy Skinner, cercetătoare de la Universitatea Northhampton care a participat la acest studiu.

Studiile anterioare au scos la iveală că tânărul rege avea probleme de sănătate, având o boală genetică ce îi deteriora oasele, ceea ce îl putea face să nu poată să meargă fără ajutor.

Altă teorie sugerează că Tutankhamon, care a condus Egiptul între anii 1332 şi 1323, a murit într-un accident de car.

Cercetătorii au putut analiza armura cu o nouă tehnică de scanare care îmbină mai multe imagini ale unui obiect văzute din unghiuri de lumină diferite. Metoda a permis savanţilor să vadă pentru prima dată trăsăturile în detaliu ale armurii.

Deşi doar o parte a armurii mai există (este ţinută la Marele Muzeu Egiptean din Cairo), cercetătorii speră să afle mai multe despre acest tip ciudat de îmbrăcăminte a cărei reconstituire modernă a fost până acum imposibilă. Acest demers este în planul cercetătorilor, care au hotărât să acorde mai multă atenţie armurii, mai ales în urma descoperirii recente. „Ar fi minunat dacă munca mea experimentală în Northampton va ajuta colegii egipteni în a realiza o reconstituire exactă a armurii”, a precizat Skinner.

Cel mai mare secret al Egiptului antic poate fi scos la iveală: noi cercetări de amploare la mormântul lui Tutankhamon care, după multe indicii, are o cameră secretă