Home » Istorie » Originile artefactelor din turcoaz ar putea rescrie istoria aztecilor

Originile artefactelor din turcoaz ar putea rescrie istoria aztecilor

Publicat: 24.06.2018
Pentru o lungă perioadă de timp, cercetătorii au considerat că aztecii s-au întâlnit frecvent cu americanii din sud-vest. Însă, o nouă analiză a chimicalelor dintr-o mască din turcoaz ar putea modifica teoria.

Conform noului studiu, aztecii şi alte civilizaţii mesopotamiene îşi extrăgeau propriul tucoaz, nefiind nevoiţi să-l cumpere de la nordici. FoxNews notează că ambele civilizaţii ce au trăit în regiunea Mexicului de astăzi au utilizat turcoazul deseori. Dar doarece specialiştii nu au descoperit până acum mine de turcoaz în regiune, au teoretizat că mineralul a provenit din sud-vestul Americii.

În cadrul cercetării, o echipă din cadrul Colegiului Dickinson a descoperit că turcoazul provine de fapt din Mesoamerica. „Masca conţine izotopi ai geologiei din Mesoamerica, complet diferiţi faţă de turcoazul regăsit în sud-vestul Americii”, notează cercetătorii în studiu. Descoperirea pune la îndoială ideea anterioară conform căreia aztecii făceau comerţ şi aveau legături cu regiunile sud-vestice înainte de a fi cuceriţi, în 1500.