Home » Istorie » Unul dintre cele mai bune exemplare de T. Rex descoperite vreodată, vândut cu o sumă uriașă

Mihaela STOICA 10.08.2020
Stan, T. Rex-ul vândut pentru aproape 32 de milioane de dolari / Credit foto: Profimedia

Casa de licitații Christie’s a vândut un schelet aproape complet al unui Tyrannosaurus rex cu o sumă record. Vânzarea a avut loc în cadrul unei licitații organizată online.

Casa de licitații Christie’s a precizat că „Stan”, „impresionantul schelet fosilizat, a uimit audiența virtuală și a spulberat recordul de vânzare stabilit anterior”. Exemplarul uriașului dinozaur T. Rex, care a trăit în Cretacicul Târziu, a fost adjudecat pentru 31,8 milioane de dolari, inclusiv taxele, suma cu care a fost vândut fiind de aproape patru ori mai mare decât estimarea inițială de 8 milioane de dolari.

Cumpărătorul anonim l-a adjudecat după 20 de minute de negocieri la licitația organizată simultan la New York și Londra.

Denumit după paleontologul Stan Sacrison, care a descoperit în 1987 rămășițele fosilizate ale dinozaurului (au fost excavate în 1992), Stan a fost descris de James Hyslop, șeful departamentului de Istorie naturală și Știință din cadrul Christie’s, drept „unul dintre cele mai bune exemplare descoperite vreodată”.

Tyrannosaurus rex era un războinic feroce

Având o înălțime de 4 metri și o lungime de 12 metri, acest schelet de Tyrannosaurus rex este format din 188 de oase, care au fost analizate în detaliu de la descoperirea sa.

Se crede că găurile din craniu și vertebrele gâtului ar fi putut să însemne că dinozaurul era un războinic feroce, supraviețuind atacurilor altor tyrannosaurus. Oamenii de știință teoretizează, de asemenea, că exemplarul cântărea aproape 8 tone.

În ultimele luni, cercetătorii au aflat multe informații noi despre anatomia tyrannosaurus-ului, potrivit New York Times. În ianuarie, un studiu a confirmat, după reanalizarea a două fosile descoperite la începutul secolului al XX-lea, că cel mai înfricoșător dinozaur care a mers vreodată pe Pământ a suferit o creștere masivă în adolescență.

Forța mușcăturii lui T. Rex era mare

O altă cercetare, publicată în septembrie 2019, a indicat că dinozaurul terifiant avea un craniu rigid care îi permitea să nu-și sfărâme propriile oase cu forța mușcăturii sale atunci când își devora prada. Totodată, se pare că T. Rex avea probabil ceva similar cu un „aparat de aer condiționat” în cap, ceea ce îi permitea să nu îi crească temperatura atunci când alerga să vâneze.

Vânzarea unui schelet de dinozaur la o licitație nu este ceva neobișnuit, dar este rară. În 1997, un schelet de T. Rex, cunoscut sub numele de Sue, a fost vândut pentru suma record de 8,36 milioane de dolari. Exemplarul a fost adjudecat de Muzeul Field de Istorie Naturală din Chicago care, mai târziu, în 2017, l-a înlocuit din expoziția permanentă pe Sue cu un speciment de Patagotitan mayorum, cel mai mare animal terestru cunoscut până acum.

Cel mai mare şi mai bătrân Tyrannosaurus rex de până acum a fost descoperit. ”A avut o viaţă violentă”