Home » Istorie » O nouă specie de dinozaur este cea mai mare găsită vreodată în Australia

O nouă specie de dinozaur este cea mai mare găsită vreodată în Australia

Credit foto: Eromanga Natural History Museum/ Vlad Konstantinov
Publicat: 12.06.2021

O nouă specie de dinozaur descoperită în sud-vestul statului australian Queensland a fost recunoscută în mod oficial drept cea mai mare specie de dinozaur găsită vreodată în Australia și printre cele mai mari din lume.

Australotitan cooperensis, un dinozaur erbivor din familia cunoscută drept titanozauri, a trăit cel mai probabil între 92 și 96 milioane de ani în urmă, în timpul perioadei cretacice.

Avea o lungime între 25 și 30 de metri, o înălțime între 5 și 6,5 metri, un gât și o coadă foarte lungă, astfel că dinozaurul era similar cu bine-cunoscuții Brachiosaurus și Apatosaurus.

Poreclit Cooper, dinozaurul australian a fost descoperit inițial în apropiere de Cooper Creek în Bazinul Eromanga în 2007, însă a fost abia acum descris în mod științific de către paleontologii de la Muzeul Queensland și Muzeul de Istorie Naturală Eromanga.

Dinozaurul Cooper ar fi cântărit 67 de tone

Cercetătorii au găsit omoplații, oasele membrelor și cele pelvine, multe dintre acestea fiind în mare parte intacte. Zona izolată, dimensiunea și fragilitatea oaselor dinozaurului au contribuit la o întârziere a stabilirii în mod oficial că rămășițele au aparținut unei specii anterior necunoscute, a spus paleontologul Robyn Mackenzie.

„Oasele atât de mari și fragile au necesitat ani buni pentru a fi pregătite și curățate”, a precizat Mackenzie.

Mackenzie și soțul său au fondat Muzeulul de Istorie Naturală Eromanga, după ce oase de dinozaur au fost descoperite pe proprietatea familiei lor în 2006. De atunci, rămășițele a aproximativ 15 dinozauri au fost găsite proprietatea familiei.

Mackenzie a mai precizat, având în vedere lungimile și circumferințele membrelor dinozaurului Cooper, animalul ar fi cântărit 67 de tone, deși cifrele pot varia în funcție de metoda de estimare, scrie The Guardian.

Cel mai mare titanozaur cunoscut din lume

Un al doilea specimen Australotitan a fost găsit tot la Eromanga. George, după cum a fost poreclit, era mult mai mare decât Cooper. Lungimea estimată a femurului era de 2,2 metri, în comparație cu 1,9 metri pentru Cooper. Cu toate acestea, oasele lui Cooper erau mult mai fragmentate, ceea ce înseamnă că au fost mai dificil de studiat.

Cel mai mare titanozaur cunoscut din lume este Patagotitan, descoperit în America de Sud. Analizele au arătat că Australotitan era înrudit cu alte trei sauropode australiene, un grup de dinozauri care a inclus și titanozaurii. Cele trei specii au fost găsite în nordul regiunii, în Winton.

Dr. Scott Hocknull, paleontolog la Muzeul Queensland, a spus că este posibil ca cele patru specii să fi evoluat unele din altele în habitate diferite.

Cadavrul unui bărbat dat dispărut, găsit în statuia unui dinozaur din Catalonia