Home » Istorie » Un dinozaur masiv descoperit recent ar putea fi cea mai mare creatură care a pășit vreodată pe Terra

Publicat: 29.01.2021

Rămășițele vechi de 98 de milioane de ani ale celui mai mare animal care a pășit vreodată pe Pământ, un titanozaur cu gât lung, au fost dezgropate recent în Argentina.

Rămășițele dinozaurului fără nume au fost descoperite inițial în 2012 în provincia Neuquén din nord-vestul Patagoniei, însă nu au fost excavate în întregime deocamdată. Cu toate acestea, oasele care au fost dezgropate până acum sugerează că acest uriaș antic a fost cel mai probabil un titanozaur, posibil cel mai mare documentat până acum.

Titanozaurii erau printre cele mai mari sauropode, dinozauri erbivori cu gât lung, și au trăit din perioada Jurasicului târziu până la sfârșitul Cretacicului (între 145 și 66 de milioane de ani în urmă).

Ar putea fi cel mai mare titanozaur descoperit vreodată

„Având în vedere măsurătorile noului schelet, se pare că acesta este un candidat pentru una dintre cele mai mari sauropode, foarte posibil cea mai mare descoperită vreodată”, a explicat Paul Barrett, paleobiolog la Muzeul Istoriei Naturale din Londra, care nu a fost implicat în noile cercetări.

Nu au fost dezgropate destul de multe rămășițe pentru ca oamenii de știință să declare acest dinozaur ca fiind o nouă specie sau să îl atribuie unei specii deja cunoscute. Totuși, cercetătorii sunt încrezători că imediat ce excavările sunt finalizate, vor reuși să-l clasifice drept o specie completă nouă.

Rămășițele datează din urmă cu aproape 98 de milioane de ani

„Locul descoperirii este foarte dificil de accesat, așa că organizarea este destul de complicată. Însă, ne așteptăm să ne putem întoarce aici după pandemia de COVID-19”, a spus Alejandro Otero, autor principal al studiului și paleontolog la Muzeul La Plata din Argentina, potrivit Live Science.

Rămășițele datează din urmă cu aproape 98 de milioane de ani, ceea ce înseamnă că această creatură a trăit în perioada cretacică, iar acest nou titanozaur este doar unul dintre multele fosile de sauropode descoperite în America de Sud, inclusiv fosile de Dreadnoughtus și Sarmientosaurus.

Acestea au ajutat cercetătorii să afle mai multe detalii despre acești giganți și cum au ajuns atât de mari.

„Dinozaurii care se duelează”, cele mai complete schelete de dinozauri descoperite vreodată