Home » Istorie » O razie a poliției din Brazilia a scos la iveală cea mai detaliată fosilă de pterozaur din lume

Publicat: 27.08.2021

O razie a poliției din Brazilia a salvat cea mai detaliată fosilă de pterozaur descoperită până acum.

Polițiștii investigau comerțul ilegal cu fosile, iar în 2013 au găsit fosila de pterozaur Tupandactylus navigans printre alte 3.000 de specimene.

Paleontologul Victor Beccari și colegii săi de la Universitatea din Sao Paulo și-au dat seama că au găsit cea mai completă fosilă de Tapejaridae (un grup de pterozauri cu creastă) după ce au refăcut placa de calcar ce fusese tăiată în șase bucăți pentru a fi mai dificil de detectat.

De ce sunt atât de rare fosilele de pterozauri?

Scanările cu computerul tomograf au dezvăluit detaliile uimitoare ale ornamentului de pe capul animalului, reprezentând aproape jumătate din înălțimea totală a animalului. Fosilele de pterozauri sunt destul de rare pentru că aceste animale aveau oase fragile și extrem de subțiri astfel încât să zboare cu ușurință.

Acest pterozaur avea o anvergură a aripilor de 2,5 metri și o înălțime de 1 metri, 40% din această fiind reprezentată de creastă. Având o creastă atât de impresionantă și un gât relativ lung, animalul ar fi fost limitat la zboruri pe distanțe scurte”, a declarat Beccari.

Cum explică cercetătorii unele diferențe observate la fosilele de pterozauri?

În urmă cu aproximativ 115 milioane de ani, aceste reptile antice și-ar fi folosit abilitatea de a zbura pentru a scăpa de prădători pe cerul de deasupra a ceea ce este acum nordul Braziliei. Zborul creaturii era sprijinit de un os numit „notarium”, scrie Science Alert.

După ce au comparat fosila cu descoperiri anterioare, cercetătorii au concluzionat că unele diferențe ar putea fi explicate prin dimorfismul sexual (atunci când membrii aceeași specie par diferiți în funcție de sex), ci nu prin existența a două specii distincte după cum s-a crezut până acum. Va fi nevoie de mai multe analize pentru a confirma această teorie.

Fosile descoperite în Canada ar putea fi dovezile celor mai vechi animale de pe Terra