Home » Istorie » Opt mistere militare bizare care nu au fost niciodată rezolvate

Opt mistere militare bizare care nu au fost niciodată rezolvate

Publicat: 19.10.2021

Lumea militară este plină de mistere nerezolvate, iar unele sunt înfiorătoare și intrigante, care au rămas nerezolvate până astăzi.

Probabil că aceste mistere vor fi rezolvate într-o zi, dar nu există nicio explicație pentru aceste evenimente, deocamdată, notează War History.

Unele dintre cele mai stranii mistere militare se referă la moartea ofițererului de informații Ralph Sigler sau dispariția Zborului 19, care contribuit la crearea mitului din jurul Triunghiului Bermudelor. Nici până astăzi nu se știe cine l-a ucis pe Baronul Roșu, unul dintre cei mai cunoscuți piloți din istorie.

„Adevărații” luptători Foo

„Foo Fighters” este numele formației rock, formată în anii 1990. Membrii trupei au ales numele dintr-un fenomen foarte misterios și încă nerezolvat din cel de-al Doilea Război Mondial.

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, piloții americani și britanici observau adesea lumini puternice stinse în depărtare. Au presupus că provin de la avioane rusești sau germane, până când luminile au început să se deplaseze. Rapoartele indică faptul că obiectele erau roșii, portocalii sau verzi. Luminile puteau schimba direcția și puteau zbura mai repede decât orice aeronavă militară posibilă.

Aceste lumini au fost poreclite după cuvintele folosite de personajele din desenul „Smokey Stover”, „foo fighters”. Există multe teorii despre ceea ce ar putea fi aceste lumini, însă misterul rămâne nerezolvat.

Cazul ciudat al lui Paul Whipkey

Dispariția locotenentului Paul Whipkey i-a intrigat pe istoricii militari încă din anii 1950, când Whipkey s-a trezit staționat la Fort Ord, California, cu forțele aeriene ale Statelor Unite. El a fost unul dintre primii indivizi care a asistat la testarea bombelor atomice, lucru care i-a afectat sănătatea extrem de tare. Pe 10 iulie 1958, Whipkey a decis să părăsească Fort Ord și să plece spre Monterey, California, la doar 1,5 kilometri distanță. Nereușind să se întoarcă la bază, a fost declarat dispărut, înainte de a fi declarat dezertor, la 30 de zile de la dispariție.

La cinci săptămâni după dispariția lui Whipkey, mașina sa a fost găsită la aproape 800 de kilometri distanță, într-o zonă îndepărtată din Valea Mor’ii, cu cheile în contact. Armata a crezut că a făcut o depresie, a intrat în deșert, unde probabil a murit. În 1977, armata a distrus toate dosarele referitoare la cazul lui Whipkey, însă familia și prietenii lui cred că a făcut parte din CIA și a murit în timpul unei misiuni.

Nimeni nu știe unde se află morții Revoluției Americane

Pentru a încerca să ajute soldații răniți în timpul revoluției, a fost construit un spital în orașul Easton, Pennsylvania. În timpul revoluției, în special în secolul al XVIII-lea, spitalele înregistrau multe decese. Cu toate acestea, spitalul din Easton nu a păstrat nicio evidență a locului în care au fost îngropații morții de război. Nu există un cimitir oficial în orașul Easton, așa că se presupune că toți au fost băgați într-o groapă comună.

Misteriosul ucigaș al Baronului Roșu

Baronul Roșu a intrat în istorie ca unul dintre cei mai letali luptători aerieni din toate timpurile, cu peste 80 de omoruri confirmate în timpul Primului Război Mondial, fiind o amenințare pentru forțele aliate până când a fost doborât în mod misterios. Deși s-au făcut cercetări, ucigașul Baronului Roșu nu a fost găsit niciodată.

Un pilot canadian, Roy Brown, a susținut că l-a ucis pe Baronul Roșu, dar experții, istoricii și medicii sunt de acord că avionul unuia dintre cei mai cunoscuți piloți din istorie a fost doborât, cel mai sigur, la sol, nu în aer.

Moartea „accidentală” a lui Ralph Sigler

Ralph Sigler era un ofițer de informații al armatei americne, în vârstă de 47 de ani, când a fost găsit mort într-o cameră de motel, de lângă Fort Meade, Maryland, la 13 aprilie 1976. Inițial, moartea a fost considerată sinucidere, dar în timpul pregătirilor funerare, fiica sa a observat că avea nasul rupt, îi lipseau dinții și avea vânătăi pe corp, care nu erau compatibile cu sinuciderea.

Sigler a lucrat ca agent dublu pentru Statele Unite din 1966 până la moartea sa. De-a lungul celor zece ani, Sigler a furnizat informații false Uniunii Sovietice. Se presupune că munca sa a dus la identificarea a 14 agenți SVR.

La mijlocul anilor 1970, Sigler era îngrijorat, deoarece rușii erau suspicioși față de el, ceea ce l-ar fi putut determina să ofere informații suplimentare. În acest context, FBI-ul își punea întrebări despre loialitatea sa. Sigler a fost forțat să facă un test de poligraf care a arătat că era extrem de sincer și a fost mutat într-un motel pentru a fi protejat.

Familia lui Sigler crede că a fost torturat și ucis de agenți sovietici. Ultimul său apel către soție a fost extrem de ciudat, spunând că „moare” și că „nu a mințit niciodată”. Lui Singler i s-a acordat crucea Legiunii Meritul pentru sacrificiile sale.

Războiul de gherilă cu o maimuță

În Războiul din Vietnam s-au purtat multe bătălii, iar unele s-au dus în jungla Vietnamului. Destul de interesant este că au avut loc  schimburi violente cu o creatură asemănătoare omului,  cu părul roșiatic și trăsături asemănătoare maimuțelor.

Aceste creaturi erau cunoscute sub numele de „maimuțe de piatră” sau „batutut,” așa cum li se spune în Vietnam. Au fost descrise ca având o înălțime de aproximativ doi metri și foarte bine făcute. Aveau membrele lungi și burțile proeminente. Însă, s-ar putea presupune că „maimuțele de piatră” erau doar niște maimuțe normale care se simțeau amenințate.

Avionul fantomă P-40 din Pearl Harbor

La 8 decembrie 1942, la un an și o zi după atacul japonez asupra Pearl Harbor, radarul american a preluat o înregistrate extrem de ciudată și deranjantă. Părea că un singur avion dinspre Japonia se îndrepta spre spațiul aerian american. Se întâmpla seara târziu, iar atacurile nu aveau loc în aceste condiții.

Americanii au trimis doi piloți să intercepteze aeronava. Aceștia u fost șocați să afle că era vorba despre un avion P-40, cu marcaje, care nu fusese folosit la atacul de la Pearl Harbor. Când s-au apropiat, au descoperit că avionul era plin de găuri de gloanțe și trenul de aterizare, complet distrus. Aceștia au mai raportat că l-au văzut pe pilot căzând peste cabină, având costumul pătat cu sânge proaspăt. Curios a fost că acesta s-a mișcat ușor, a zâmbit și a făcut semn cu mâna către cele două avioane americane. P-40 a căzut și s-a prăbușit pe un câmp.

Când echipele de căutare au cercetat epava, nu au găsit niciun cadavru și nici urmă de pilot. Dar a găsit un jurnal care arăta că avionul fusese staționat pe Mindanao, la aproximativ 2.000 de kilometri distanță de Pearl Harbor.

Dispariția Zborului 19

La 5 decembrie 1945, cinci torpiloare Grumman TBF Avengers, cunoscute sub numele de Zborul 19, nu au mai răspuns controlului în timpul unui zbor de antrenament. Astfel, o barcă zburătoare Mariner a fost trimisă pentru a căuta convoiul de avioane, dar a dispărut și aceasta. Nu s-au găsit vreodată cadavre sau resturi ale aeronavei.

Deși dispariția Zborului 19, a bărcii zburătoare Mariner și a celor 27 de oameni de la bord au contribuit la crearea mitului din jurul Triunghiului Bermudelor, dispariția ar putea avea o explicație logică. Scenariul cel mai probabil este că locotenentul Charles Taylor, comandantul Zborului 19, s-a dezorientat și a condus convoiul spre mare, avioanele au rămas fără benzină și s-au prăbușit în Atlantic. Barca zburătoare este posibil să fi luat foc în timpul zborului.

Citește și:

Biblioteca din Alexandria. Misterele celei mai renumite biblioteci din istorie

5 mistere din istorie considerate a fi imposibil de dezlegat. Ce eveniment a inspirat povestea Atlantidei

Misterele morţii a cinci dintre cele mai importante figuri din istorie. Cine a ucis-o pe Cleopatra?

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase