Home » Video » Teoria „cosmonauților pierduți”. A mușamalizat URSS moartea îngrozitoare a primilor oameni din spațiu?

O placă comemorativă lăsată pe Lună în memoria a 14 astronauți NASA și cosmonauți URSS decedați. Credit: NASA
Publicat: 05.06.2022

În 1961, cosmonautul Iuri Gagarin a intrat în istorie, fiind prima persoană care a părăsit Pământul și a intrat în spațiul cosmic. Cu toate acestea, potrivit unor frați italieni care susțin că au început să monitorizeze transmisiunile programului spațial sovietic în 1957, au existat și alții care au plecat înaintea lui, dar nu s-au întors în viață.

Programul spațial sovietic, ca și cel american, nu a fost lipsit de dezastre. Deloc surprinzător, lansarea oamenilor în spațiu la mai puțin de un secol după ce zborurile de câteva secunde pe Pământ erau considerate revoluționare a fost incredibil de dificilă.

În 1960, o lansare de rachetă în Uniunea Sovietică a ucis în jur de 160 de persoane în apropierea platformei de lansare. În 1971, trei cosmonauți au murit pe Soyuz 11 după ce o supapă defectă a dus la o decompresie bruscă.

De asemenea, sovieticii și-au câștigat o reputație pentru mușamalizarea incidentelor rușinoase, dar și pentru faptul că își asumau riscuri inutile.

Cosmonautul care s-a lansat în spațiu știind că nu se va întoarce viu

Astfel, atunci când frații Judica – Cordiglia au susținut că au făcut înregistrări ale unor presupuse misiuni cu echipaj ale Uniunii Sovietice, este ușor de înțeles de ce oamenii au fost receptivi la această idee. Frații au susținut că au înregistrat mai multe misiuni ale sovieticilor care nu erau de notorietate publică, inclusiv un semnal SOS în cod morse de la o navă spațială care părea să se îndepărteze de orbita Pământului.

Una dintre cele mai faimoase înregistrări ale lor, care se presupune că a fost făcută în noiembrie 1963, ar surprinde un „cosmonaut pierdut” în timp ce reintra în atmosferă, murind înainte de a se întoarce pe Pământ.

Frații au susținut că nu vorbeau limba rusă și că au fost nevoiți să facă rost de traducători pentru a afla ce au înregistrat, insistând că înregistrările au fost autentice.

Cu toate acestea, teoria „cosmonauților pierduți” ar putea fi doar o teorie a conspirației.

Dezastrele programului spațial sovietic

De la căderea Uniunii Sovietice, dezastre ale programului spațial au ieșit la iveală, cum ar fi moartea cosmonautului Valentin Bondarenko în timpul antrenamentului și mușamalizările ulterioare dezvăluite. Nu au fost găsite detalii despre cosmonauții pierduți sau ceva care să confirme aceste înregistrări și alte povești.

Unii cred că frații Judica – Cordiglia au fabricat înregistrările în totalitate. Jurnalistul și istoricul spațial James Oberg a subliniat că nu există nicio dovadă care să confirme aceste afirmații și a enumerat alte câteva probleme legate de afirmațiile fraților, care ar putea pune la îndoială autenticitatea lor. Printre acestea se numără afirmațiile potrivit cărora frații ar fi reușit să asculte conversațiile din interiorul navei spațiale Mercury-6.

„Nu există nicio dovadă că semnalele transmise direct de nava spațială Mercury-6 în februarie 1962 au fost recepționate de frați, mai ales că orbita navei spațiale a fost cu mult în afara razei de acțiune a Italiei”, a scris Oberg, potrivit IFL Science.

Afirmațiile potrivit cărora frații au auzit semnale de la nava spațială a lui Iuri Gagarin au fost, de asemenea, puse la îndoială de Oberg.

De ce sunt astronauții mai afectați decât cosmonauții de zborurile spațiale? Cheia pentru a ajunge pe Marte