Coşmarul IoT? O companie i-a dezactivat unui client uşa de la garaj după ce a criticat produsul pe Amazon

12 04. 2017, 13:00

Un bărbat care a cumpărat un sistem inteligent pentru deschiderea uşii de la garaj a lăsat mai multe review-uri negative la produs pe Amazon şi forumul producătorului. În loc să-i ofere clientului suport tehnic, producătorul Garadget i-a dezactivat, de la distanţă, sistemul.

Robert Martin a oferit un rating de o stea din cinci pe Amazon produsului şi a scris un review negativ. Mai mult, el s-a plâns pe forumurile Garadget că produsul este „un rahat”, potrivit Go4it.

 
Bărbatul era nemulţumit de faptul că sistemul nu prea răspundea la comenzi şi de calitatea aplicaţiei de mobil pentru iOS, care „crăpa” tot timpul.
 
La scurt timp după aceea, lui Martin i-a răspuns, pe forumul Garadget, un reprezentant al companiei care i-a spus că „tonul lui nu este apreciat”, iar că dispozitivul lui a fost deconectat de la server.
 
Ulterior, după ce mai mulţi clienţi s-au revoltat din cauza acestei măsuri, compania a reactivat produsul, dar nu şi-a cerut scuze pentru incident.
 
Acest caz arată cum pot abuza de poziţia lor companiile care vând dispozitive IoT de care depinde siguranţa unei case. În multe cazuri, prin intermediul garajului se poate intra direct în locuinţă.