Monitorizarea utilizatorilor de aplicaţii Android este complet scăpată de sub control

31 10. 2018, 01:03
Vârstă, sex, locaţie, aplicaţiile instalate pe mobil, obiceiurile la cumpărături, până la statutul socio-economic şi înclinaţiile politice – toate aceste informaţii colectate în timp ce foloseşti telefonul mobil sunt folosite la alcătuirea profilului tău individual şi vândute oricui este interesat să le folosească: companii de publicitate, organizaţii interesate de propagandă electorală în favoarea unui anume partid, sau instituţii bancare pe care le-ai abordat pentru solicitarea unui credit. Deşi pare ciudat ca aplicaţia pentru credit personal sa-ţi fie respinsă în urma analizei de risc întocmită pe baza obiceiurilor discutabile de folosire a telefonului mobil, scenariul este cât se poate de plauzibil, dat fiind nivelul la care a ajuns colectarea de informaţii în rândul utilizatorilor de smartphone.
 
Potrivit studiului întocmit de cercetători ai Oxford University, 88.5% dintre aplicaţiile gratuite descărcate din Play Store împart datele colectate despre utilizatori cu Alphabet, compania aflată în spatele Google. Analiza efectuată pe un eşantion de 959.000 de aplicaţii mai arată că printre beneficiari se mai numără şi alte companii cu notorietate pentru colectarea abuzivă de informaţii, ca Facebook (42.5%), Twitter (33.8%), Verizon (26.27%), Microsoft (22.75%) şi Amazon (17.91%).
 
Continuarea pe Go4it.