Facebook a creat un Headset pentru realitate virtuală de mărimea unor ochelari de soare

05 07. 2020, 17:30

O echipă de cercetători de la Facebook a creat un Headset pentru realitate virtuală (VR) care seamănă foarte mult cu o pereche de ochelari de soare.

Ochelarii futuriști folosesc un film holografic special pentru a micșora lentilele. Ochelarii convenționali pentru VR au tendința să fie greoi, pentru că lentilele din interior au nevoie de câțiva centimetri buni.

Perechea de ochelari VR creată de cercetătorii de la Facebook are o grosime de aproape nouă milimetri și cântăresc doar 17,8 grame. Imaginile cu display-ul verde și negru al ochelarilor arată extrem de cyberbunk (subgen al științifico-fantasticului).

Headset VR de mărimea unor ochelari de soare

De asemenea, ochelarii oferă un câmp vizual orizontal de aproape 90 de grade (cel al ochilor umani este aproape de 180 de grade), potrivit testelor făcute de Facebook.

În plus, ochelarii nu folosesc panourile LCD tradiționale pentru VR, ci lasere care creează imaginile. Asta înseamnă că o numărătoare de pixeli nu este posibilă.

Greutatea ochelarilor pentru realitate virtuală va fi redusă și mai mult

Totuși, ochelarii sunt încă un prototip care are numeroase limitări. Ochelarii nu pot produce o imagine complet colorată, astfel că apare fenomenul „ghosting” în apropiere de marginile câmpului vizual. Fenomenul este produs de suprafețele optice care reflectă lumina, potrivit Futurism.

Echipa de cercetători are de gând să reducă greutatea ochelarilor și mai mult. După ce vor trece la un prototip din plastic, cercetătorii se așteaptă ca greutatea totală a ochelarilor să ajungă la 6,6 grame, aproape de greutatea unei perechi de ochelari în stil aviator.

Vă mai recomandăm să citiți și:

Un nou sistem de inteligenţă artificială generează cuvinte care nu există. De ce ar putea fi periculos

O româncă a creat o aplicaţie de realitate virtuală care plimbă turiștii prin Imperiul Roman

Pericolele din spatele pornografiei experimentate în realitatea virtuală

Zicala „eşti cu sufletul acolo” capătă un alt sens. O mare companie vinde creştinilor tehnologie de realitate virtuală