Home » Lumea digitală » Ambitia de a fi NUMARUL 1

Ambitia de a fi NUMARUL 1

Publicat: 17.11.2008
De la export de peste si legume, la cristale lichide si inovatie tehnologica. De la limba coreeana, la limbaj tehnologic de circulatie mondiala. Cuvintele-cheie: versatilitate si ambitia de a fi mereu in frunte.

Catre extinderea globala (1990-1993)

Inceputul anilor ’90 a adus schimbari uriase pentru afacerile din domeniul tehnologiilor inalte. Fuziunile, coalitiile si preluarile ajunsesera la ordinea zilei, iar competitivitatea devenise subiectul nr. 1. Companiile au fost fortate sa-si regandeasca ofertele tehnologice si de servicii. Afacerile au inceput sa se desfasoare peste granite, intre tari si companii. Raspunsul Samsung la aceste oportunitati a fost Noul Program de Management, din 1993. Samsung Electronics introduce in 1996 Vision PLUSONE TV, primul de acest fel din lume.

Perioada Noului Management (1994-1996)

Mai mult decat o simpla reforma, Noul Management Samsung a insemnat o intreaga revolutie consacrata fabricarii unor produse de nivel mondial, satisfacerii totale a clientilor si responsabilitatii sociale. Privind in urma, Noul Management a reprezentat un punct de cotitura decisiv pentru Samsung, momentul in care intreaga companie a fost repozitionata pe baza principiului „Quality First“. In aceasta perioada, 17 produse diferite – de la miconductori, pana la monitoare de computer si ecrane TFT-LCD – au ajuns sa se claseze intre primele cinci din lume pe domeniile lor in privinta cotei de piata. In anumite segmente, cum ar fi cel al LCD-urilor, Samsung a fost numarul unu de la inceput. Inca de la intrarea pe aceasta piata, Samsung a devenit lider mondial incontestabil in LCD-uri. Un alt exemplu care ilustreaza politica de lider l-au reprezentat platformele de forare ale Samsung Heavy Industries, companie care a ocupat 60% din piata mondiala inca din momentul aparitiei sale.

Pionieri ai erei digitale (2000 – prezent)

Odata cu inceputul noului mileniu, Samsung incepe si el o noua etapa de existenta, cu o noua viziune, aratandu-se gata sa priveasca in continuare de la inaltimea de lider. Perioada digitala a adus oportunitati si schimbari revolutionare ale afacerilor la nivel global. Grupul Samsung a venit in intampinarea acestor schimbari asa cum a facut-o de atatea ori in istoria sa tumultuoasa, iar in momentul de fata isi actualizeaza structura de afaceri, perspectivele de management si cultura corporatista, pentru a fi mereu la nivelul standardelor globale. O poveste care incepe, ca multe alte povesti de succes, de la ambitia unui om cu viziune si ajunge sa devina filosofia unui brand dornic de a se pastra in pozitia de lider. Un deziderat deloc usor, dar care ramane dovada vie ca visele frumoase devin realitate atunci cand crezi in ele.

Foto: Samsung

Povestea de succes a unui brand care a stiut sa nu se impotriveasca timpului, ci sa si-l faca aliat si sa-l foloseasca mereu in favoarea sa, transformandu-si numele – pentru cei care nu stiu, in romana el inseamna „trei stele“ – in renume cu circulatie internationala si intr-un sinonim pentru tehnologii de varf si performanta.

Inceputurile Samsung (1938-1969)

La 1 martie 1938, fondatorul Byung-Chull Lee incepea o noua afacere in orasul Taegu din Coreea. Initial, mica afacere avea ca obiect exportul, domnul Lee vanzand peste coreean, legume si fructe catre Manciuria si Beijing. Dar, in doar zece ani, Samsung detinea deja propriile sale patru mori si masini de confectii, precum si propriile departamente de productie si vanzare. Asa au fost puse bazele unei corporatii moderne, ce poarta si astazi acelasi nume.

Perioada industriala (1970-1979)

In anii ’70, Samsung a creat premisele dezvoltarii sale ulterioare, investind in industria grea, chimica si petrochimica. Planul de management pentru urmatorii cinci ani, anuntat in august 1973, tintea aceste ramuri industriale, dar si implicarea in constructiile navale. In acesti ani, compania si-a indreptat totodata atentia catre imbunatatirea pozitiei sale in lume in domeniul industriei textile. Drept urmare, au fost create mai multe companii, precum Samsung Heavy Industries Company (in anul 1974), Samsung Shipbuilding Company (in urma preluarii Daesung Heavy Industry Company) si Samsung Precision Company (in anul 1977; numele actual este Samsung Techwin). O alta crestere exploziva a Samsung s-a datorat businessului axat pe electronice si electrocasnice. Samsung Electronics, deja un important producator si jucator pe piata coreeana, a inceput in aceasta perioada exportul produselor sale. Un nou moment important al anilor ’70 l-a reprezentat achizitia de catre Samsung, in 1974, a 50% din actiunile Korea Semiconductor, contribuind la consolidarea pozitiei de lider a Samsung Electronics in fabricarea de semiconductori.

Intrarea pe piata tehnologica mondiala (1980-1989)

Sfarsitul anilor ’70 si inceputul anilor ’80 au reprezentat o perioada de diversificare si crestere continua a afacerilor Samsung in zona tehnologiei. In 1978, Samsung Semiconductor si Samsung Electronics au devenit entitati separate, noi produse fiind lansate pe piata mondiala. Pana in decembrie 1983, cand a devenit lider mondial pe piata de semiconductori odata cu lansarea cipului de 64K DRAM (Dynamic Random Access Memory) VLSI, Samsung producea astfel de piese doar pentru piata coreeana. Samsung Precision Company a insemnat inceputul implicarii intr-o alta industrie high-tech, cea aerospatiala. Redenumita Samsung Aerospace Industries in februarie 1987 (iar mai apoi Samsung Techwin), compania si-a dezvoltat expertiza in zona aerospatiala. Planurile de viitor includ realizarea unor statii spatiale si chiar facilitati spatiale pentru Luna si Marte, in prima parte a secolului XXI. La jumatatea anilor ’80, Samsung a intrat, de asemenea, pe piata dezvoltarii de sisteme, infiintand in 1985 Samsung Data Systems (cunoscuta acum ca Samsung SDS), lider in serviciile tehnologiei informatice, care includ integrarea sistemelor, managementul sistemelor, consultanta si serviciile de retea. Concentrarea sporita pe tehnologie a dus la o alta evolutie esentiala la jumatatea anilor ’80 pentru Samsung, prin crearea celor doua Institute de Cercetare si Dezvoltare ale companiei, Samsung Economic Research Institute (SERI) in 1986 si Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) in 1987. Impreuna, aceste doua organizatii-pionier au ajutat Samsung sa-si extinda aria de activitate catre domeniul electronicelor, semiconductorilor, ingineriei genetice, telecomunicatiilor optice, industriei aerospatiale si spre noi domenii de inovatie tehnologica, de la nanotehnologie, la arhitecturi avansate de retea.

Pe 19 noiembrie 1987, fostul presedinte Samsung Byung-Chull Lee a murit, dupa aproape 50 de ani de activitate in fruntea companiei. Fiul sau, Kun-Hee Lee, i-a urmat, devenind noul presedinte. La a 50-a aniversare a infiintarii Samsung, in 1988, a fost anuntata „a doua infiintare“ a companiei, orientand dezvoltarea Samsung catre transformarea intr-o corporatie de clasa mondiala a secolului XXI. Pentru aceasta „a doua infiintare“, Samsung si-a propus sa se reinnoiasca, restructurandu-si afacerile si incepand altele noi, cu scopul de a deveni una dintre primele cinci companii de electronice din lume. Fuziunea intre Samsung Electronics si Samsung Semiconductor and Telecommunications a fost, fara indoiala, un moment strategic in acest demers. Pentru prima data in istoria grupului, Samsung s-a aflat in postura de a-si maximiza resursele tehnologice si de a dezvolta produse „cu valoare adaugata“. Spre sfarsitul anilor ‘80, eforturile Samsung de unificare a companiilor sale de electronice si a celor din industria grea au inceput sa dea roade, generand prestigiu si o inalta tinuta pe piata, potrivite cu produsele de inalta tehnologie pentru care compania era de acum cunoscuta.

Citeste continuarea in pagina a 2a

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase