Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De ce nu poate struţul să zboare?

De ce nu poate struţul să zboare?

Publicat: 21.06.2015
În aer, forţa gravitaţională se simte mai puternic decât la nivelul solului. Asta se întâmplă din cauză că aerul oferă puţin sprijin greutăţii unei creaturi.

Doar păsările mici pot zbura fluturându-şi aripile, pentru că au nevoie să aibă muşchi ai pieptului mari.

O pasăre de dimensiuni mari nu mai are loc pentru astfel de munci. Prin urmare, păsările de dimensiuni cu adevărat mari nu pot zbura deloc. Printre ele se numără struţul, rhea din America de Sud, emu din australia şi alte câteva specii. Toate aceste păsări sunt prea mari pentru a putea zbura. Nicio pasăre nu poate avea dimensiuni mari şi capacitatea de a zbura.

Dar e struţul cu adevărat o pasăre-gigant? Cu siguranţă! Este cea mai mare dintre păsările vii.

Un struţ adult are o înălţime de 2 – 2.5 metri. Greutatea lui variază între 70 şi peste 135 kilograme!

În unele cazuri, păsările care nu pot zbura compensează această abilitate având o viteză de alergare uimitoare. Experţii cred că struţul este pasărea cea mai rapidă la alergat. Are picioare lungi, puternice şi groase şi poate alerga prin deşert mai repede decât cel mai rapid cal arab.

Unii oameni susţin că au văzut struţi alergând chiar şi cu 80 de kilometri/oră. Însă, biologii cred că cea mai mare viteză pe care o poate prinde un struţ este între 45 şi 60 kilometri/oră – viteză foarte rapidă, într-adevăr.

În timp ce aleargă şi îşi mişcă fiecare picior, pasul unui struţ poate acoperi o lungime de 8.5 metri, dintr-o singură săritură.