Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De ce în Rusia se foloseşte denumirea de cosmonaut şi în Statele Unite ale Americii cea de astronaut?

Publicat: 02.04.2017
Cuvintele astronaut şi cosmonaut sunt deseori întâlnite atunci când vine vorba de programele spaţiale din lume. Iată care este diferenţa dintre astronaut şi cosmonaut.

Astronautul este o persoană antrenată de către NASA pentru a călători şi a îndeplini sarcini în spaţiu, conform Home Boy Net.

În Statele Unite ale Americii, cuvântul astronaut este derivat din grecescul astron (stea) şi nautis (călător). În timp ce în Rusia călătorii din spaţiu sunt denumiţi космонавт (comonauţi), derivat din grecescul kosmos (univers) şi nautis (călător). În timp ce în China călătorii în spaţiu se numesc taikonaut, conform termenului taikong (marele gol) şi a termenului chinezesc pentru spaţiu yuhang yuan (navigator în spaţiu).

În prezent, în Rusia este folosit cuvântul cosmonaut pentru persoanele care călătoresc în spaţiu, iar în  Statele Unite ale Americii este utilizat astronaut.

Vă recomandăm să ctiţi şi următoarele articole: