Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De ce şerpii nu au membre?

De ce şerpii nu au membre?

Publicat: 08.07.2017
Cercetătorii au descoperit gena SHH (Sonic hedgehog) la speciile de piton. Aceasta ar putea dezvălui noi informaţii privind modul de evoluţie al şerpilor de la reptile cu picioare la animale fără membre.

Sonic hedgehog este o genă care ajută la formarea membrelor, informează National Geographic. ,,Este unul dintre cele mai stranii dezvoltări corporale ale vertebratelor,” a declarat biologul Martin J. Cohn.

Un potenţiator controlează activarea genei SHH, însă în cazul şerpilor, din cauza evoluţiei, o mutaţie a acestui potenţiator inhibă activarea genei. Însă, în cadrul unui studiu recent, Cohn şi Francesca Leal au descoperit că gena SHH se activează în anumite etape de dezvoltare ale pitonului. De aceea unii şerpi din această specie au protuberanţe asemănătoare cleştilor la suprafaţa pielii.

Descoperirea sugerează că pitonii din prezent pot dezvolta membre dacă au mutaţia genetică specifică care ajută la alungirea acestora. ,,Cred că ar putea reprezenta fundaţia pentru următoarele studii comparative privind modul în care structuri şi organe ale corpului se pierd pe parcursul evoluţiei,” a declarat Cohn.