Prima pagină Natura

O echipă de cercetători l-au descoperit în Brazilia pe Smeagol

Marina Manastîrlî 11.22.2015 | ● Vizualizări: 45058

Oamenii de ştiinţă au numit noua specie de arahnidă, care trăieşte în peştere - landumoema Smeagol. Acest păianjen a fost găsit numai într-o reţea de peşteri din statul Minas Gerais, Brazilia.

Păianjenii din această specie sunt orbi, ceea ce sporeşte şi mai mult şansa de a se întâlni cu un arahnofob. Păianjenul landumoema Smeagol are picioare lungi şi subţiri şi e de culoare galben-auriu.

Cercetătorul Ricardo Pinto-da-Rocha şi colegii săi au declarat că zona în care păianjenul trăieşte, e o arie neprotejată, ameninţată de defrişări forestiere şi de extragerea de calcar. Cercetătorii care au efectuat studiul au solicitat să se stabilească o politică de conservare a populaţiei de landumoema Smeagol pe un termen lung, pentru a proteja zona din jurul peşterii.

Sursa foto: zookeys

Smeagol e personajul fictiv, din poveştile lui JRR Tolkien, "The Lord of the Rings". Smeagol a fost corupt de Inel şi a devenit Gollum, un personaj care locuia într-o peşteră, lucru cel mai bine văzut pe pielea lui palidă, ochii bulbucaţi şi obiceiul de a emite zgomote înfiorătoare din gâtlej.