Home » Natura » Oamenii reprezintă doar 0,01% din vietăţile de pe Pământ, însă chiar şi aşa am reuşit să modificăm întreaga biomasă

Autor: Oana Bujor 05.27.2018
Omenirea reprezintă doar 0,01% din întreaga masă de vietăţi de pe Pământ. În ciuda coeficientului extrem de mic, evenimentele istorice arată cât de dominantă este specia umană.

„Sperăm că acest studiu va oferi oamenilor o perspectivă privind rolul dominant pe care umanitatea îl are pe Pământ”, a declarat biologul Ron Milo din cadrul Institutului pentru Ştiinţă Weizmann din Israel. Conform Science Alert, Milo şi echipa sa au petrecut trei ani de zile combinând literatura de specialitate privind biomasa planetei pentru a furniza cea mai complexă estimare a vietăţilor de pe planetă.

Având în vedere conţinutul de carbon, echipa sugerează că biomasa totală a planetei este alcătuită din circa 550 de gigatone de carbon. Dintre acestea, 450 de gigatone de carbon sau 80% din întreaga biomasă este reprezentată de plante, iar pe locul doi se situează bacteriile cu un procent de 15%.

Pe locul trei se situează fungii (12 gigatone de carbon). Animalele constituie 2 gigatone de carbon, iar oamenii reprezintă o mcă parte din acest întreg. Char şi aşa, întreaga faună şi floră a fost alterată de către oameni.

Deşi biomasa umană reprezintă doar 0,06 gigatone de carbon, suntem de 10 ori mai mulţi decât mamiferele aflate în sălbăticie. Un alt segment de animale, cele crescute pentru hrană, precum porcii sau vacile, reprezintă 60% din toate mamiferele de pe Pământ. În cazul păsărilor regăsim aceaşi situaţie, cele domestice fiind de trei ori mai multe decât cele sălbatice.  „Atunci când fac un puzzle cu fiica mea, este reprezentat un elefant lângă un tigru şi un rinocer, când de fapt ar trebui să fie o vacă lângă o vacă urmate de un pui”, a declarat Milo.

Anterior domesticirii şi Revoluţiei Industriale, specialiştii sugerează că mediul înconjurător ar fi arătat cu totul diferit.