Home » Natura » A fost descoperită fosila unei creaturi ”nud” ce datează de acum mai bine de jumătate de miliard de ani

Autor: Alexandru Voiculescu 06.22.2018
Cercetătorii au descoperit fosila unei creaturi marine neobişnuite ce datează de acum jumătate de miliard de ani şi care face parte dintr-un grup obscur şi misterios de animale numit Chancelloriida, despre care savanţii nu au suficiente informaţii pentru a-i cunoaşte locul în arborele vieţii.

Acestea sunt animale spinoase care au apărut în ceea ce s-a numit explozia cambriană, dar au dispărut la scurt timp după aceea. În unele feluri seamănă cu spongierii, un grup de animale simple, dar mulţi savanţi au respins similarităţile, considerându-le superficiale, scrie Phys.

Noua descoperire realizată de o echipă de cercetători de la Universitatea Leicester, Universitatea Oxford şi Universitatea Yunnan, China, adaugă noi dovezi care pot rezolva misterul.

Savanţii şi-au publicat descoperirile în jurnalul Proceedings of the Royal Society B.

Noua specie a fost denumită Allonnia nuda şi a fost descoperită în situl Chengjiang din Provincia Yunnan din China. Specimenul era surprinzător de mare, având 50 de centimetri sau chiar mai mult, dar avea doar câţiva spini foarte mici. Înfăţişarea „goală”, neobişnuită pentru această familie, sugerează că se pot găsi mai multe specimene şi arată că acest grup era mai divers decât s-a crezut anterior.

Mai mult decât atât, noua specie prezintă indicii cu privire la un tipar al creşterii corporale, prezentând legături clare cu spongierii moderni. Este însă prea devreme pentru a spune că misterul a fost rezolvat, dar descoperirea subliniază rolul central al fosilelor asemănătoare spongierilor în dezbaterea cu privire la evoluţia de la începutul existenţei animalelor.

Descoperire paleontologică uimitoare: una dintre cele mai bine conservate fosile de Tyrannosaur a fost excavată din sud-vestul Statelor Unite

Au fost descoperite cele mai vechi urme din istoria vieţii pe Pământ

Descoperirea unei fosile vechi de 48 de milioane de ani scoate la iveală un lucru uimitor despre lanţul trofic. ”Probabil este unică în cariera mea”

Expoziţie de roci şi fosile unică în România

Aproape jumătate dintre români păstrează în casă telefoanele vechi, în loc să le recicleze
O femeie se judecă de patru ani cu Apple, după ce soțul a murit înainte să îi poată da parola la cont
Ce este sindromul Triplu X?
Proclamarea Regatului României
Înotul în apă rece ar putea proteja împotriva demenței
Top 10 detalii interesante despre gladiatorii din Roma Antică
Bebelușii hrăniți cu biberonul înghit milioane de microplastice în fiecare zi
Turism în spațiu cu balonul: O companie din Spania propune călătorii spațiale la un preț mai accesibil
A scris istorie cu picturile sale, însă era extrem de brutal. Pe cea mai frumoasă dintre amantele sale a lăsat-o inconştientă
Cât costă un Hummer electric?
Nivelurile de radiații de la Cernobîl sunt încă dăunătoare