Home » Natură » În Marea Moartă, microbii se mâncau între ei pentru a supravieţui

În Marea Moartă, microbii se mâncau între ei pentru a supravieţui

Publicat: 01.04.2019
Într-un studiu realizat de cercetătorii francezi şi elveţieni s-au analizat sedimente forate din centrul Mării Moarte, găsindu-se că viaţa microbiană străveche acumula energia necesară supravieţuirii prin consumarea organismelor moarte.

Conform savanţilor, aceste rezultate duc la o nouă înţelegere a biosferei adânci a Pământului – lumea subterană dintre suprafaţa planetei şi interiorul său – unde pot exista milioane de specii de microbi încă nedescoperite care trăiesc în medii extreme, scrie Live Science.

„Mediul de sub fundul Mării Moarte este unul dintre cele mai extreme ecosisteme de pe planetă. Prin studierea unui mediu care împinge viaţa la limită, putem avea indicii cu privire la procesele care alimentează viaţa în adâncime”, au scris autorii studiului în lucrare.

Marea Moartă (care este de fapt un mare lac) este una dintre cele mai sărate ape din lume, având o salinitate de zece ori mai mare decât oceanele lumii. Pentru a înţelege mai bine istoria vieţii în acest ecosistem extrem, autorii au investigat mostre de sediment îngropate la 245 de metri sub fundul lacului. În acestea, echipa a găsit urme ale vieţii microbiene.

În cele mai sărate strate ale acestei formaţiuni, echipa a găsit compuşi ai unui anumit tip de ester format din acizi graşi şi alcool – o categorie de moleculă care depozitează energia şi pe care cele mai mici organisme le creează atunci când supravieţuirea este împinsă la limite.

Bacteriile sunt cunoscute pentru că puteau transforma părţi din microorganismele moarte în esteri, dar arheele par să nu aibă această abilitate. Astfel, echipa a ajuns la concluzia că moleculele găsite în adâncimile Mării Moarte vin probabil de la bacterii care nu aveau de ales decât să se hrănească cu cadavrele arheelor pentru a supravieţui în mediul extrem de sărat.

Acest aspect este surprinzător, pentru că se credea că bacteriile sunt incapabile să se adapteze la ecosistemul extrem al lacului. Totuşi, prin „reciclarea” microbilor adaptaţi mai bine, această supravieţuire ar fi fost posibilă în trecut.

Aceasta este cea mai veche dovadă a existenţei vieţii pe uscat

Câte celule străine ai de fapt în corpul tău?

”Ar putea duce la prevenirea cancerului”. Descoperire incredibilă privind pielea umană