Home » Natură » Numărul de specii de amfibieni este în scădere din cauza unor fungi

Numărul de specii de amfibieni este în scădere din cauza unor fungi

Publicat: 17.06.2019
Un fungi patogenic care s-a extins în întreaga lume este vinovat de scădere populaţiei globale de amfibieni.

Un studiu recent a ajuns la concluzia că populaţia globală de amfibieni este în scădere în ultimele trei decade. Responsabil de această scăderea este patogenul fungic Batrachochytrium dendrobatidis care afectează broaştele comune şi cele râioase, notează Science News.

Un alt patogen înrudit, Batrachochytrium salamandrivorans, după cum îi spune şi numele, este responsabil de problemele de sănătate ale salamandrelor.

Oamenii de ştiinţă sunt conştienţi de potenţialul distructiv al acestor două specii de fungi asupra populaţiilor de amifibieni. De aceea, o echipă de cercetători a decis să studieze cum aceste două specii de fungi afectează amfibienii din întreaga lume.

Descoperirile cercetătorilor sugerează că cele două specii de fungi sunt responsabile de scăderea dramatică a populaţiilor a 500 de specii de amfibieni în decursul ultimilor 50 de ani. Zonele cele mai afectate de pe glob sunt Australia şi cele două Americi. Asia, în mod surpinzător, nu pare a fi afectată de cei doi fungi, explicaţia înaintată de către cercetători pleacă de la ideea că cei doi îşi au originea acolo, deci populaţiile de amfibieni sunt deja adaptate la aceştia.

Cercetătorii au mai aflat că patogenii sunt responsabili de extincţia a 90 de specii, în timp ce multe altele se află în acelaşi pericol. Mai exact, 40% dintre cele 500 de specii de amifibieni incluse în studiu au populaţiile în scădere. Iar unele dintre aceste specii au doar o zecime dintre populaţiile din trecut.