Home » Natură » Primul cuib de viespi gigantice asiatice descoperit în Statele Unite a fost eradicat cu succes

Publicat: 28.10.2020

Angajații de la departamentul pentru agricultură din SUA, îmbrăcați în costume de protecție, au eradicat primul cuib de „viespi gigantice asiatice” descoperit în Statele Unite, înlăturându-le dintr-un copac din statul Washington.

Cuibul de viespi gigantice a fost descoperit recent de entomologi de la Departamentul pentru Agricultură din Washington (WSDA), pe o proprietate din Blaine, în apropiere de granița canadiană.

Specialiștii au căutat cuibul timp de mai multe săptămâni, prinzând în capcană și apoi monitorizând viespile, folosind ața dentară pentru a lega transmițători radio minusculi de insectele care o lungime de aproape cinci centimetri și o înțepătură cumplită.

„Eliminarea viespilor gigantice asiatice este crucială”

La data de 24 octombrie, înainte de răsăritul soarelui, o echipă de angajați guvernamentali îmbrăcați din cap până în picioare cu echipamente de protecție au aspirat insectele din cuibul pe care acestea îl construiseră într-un copac mort.

„Le-am prins! Am aspirat mai multe viespi gigantice asiatice dintr-un copac în această dimineață”, a scris departamentul pentru agricultură din Washington pe contul oficial de Twitter, publicând și imagini din timpul intervenției.

Oamenii de știință din Washington au căutat în mod activ viespile gigantice asiatice după ce prima astfel de insectă a fost descoperită în decembrie 2019 și după ce una dintre viespi a fost prinsă în capcană în luna iulie. Autoritățile din Canada au găsit viespi gigantice asiatice în două locuri, în Columbia Britanică.

Mai multe dintre aceste insecte care nu sunt native Statelor Unite au fost prinse ulterior, toate în aceeași regiune.

WSDA crede că există o șansă mare ca mai multe cuiburi să există și „eliminarea lor este crucială”, a spus Sven Spichiger, entomolog la Departamentul pentru Agricultură din Washington.

Viespile gigantice asiatice pot distruge colonii întregi de albine

„Dacă se stabilește în SUA, această viespe va avea un impact negativ asupra mediului, economiei și asupra sănătății publice din statul Washington”, a mai declarat WSDA.

Totuși, nu este clar modul în car viespile au ajuns în Statele Unite ale Americii, potrivit Science Alert.

Oamenii de știință au avertizat că dacă insecta nu este eliminată în următorii ani, ar putea să se răspândească în America de Nord și să devină o specie permanentă. Viespile gigantice, native în Japonia și Asia de Est, nu atacă de obieci oameni, însă sunt cunoscute pentru faptul că pot distruge colonii întregi de albine.

Viespile gigantice asiatice au ajuns în Statele Unite. Înţepătura lor este mortală pentru oameni