Home » Natura » Una dintre cele mai periculoase plante se găsește în Australia. Durerea provocată de aceasta poate dura chiar și zile

09.26.2020
Cercetătorii explică faptul că substanțele de pe aceste frunze sunt asemănătoare cu cele din veninul de scorpion. Credit foto: Shutterstock

Australia găzduiește unele dintre cele mai periculoase animale sălbatice din lume,oricine se plimbă pe acest continent trebuie să țină cont de șerpi, păianjeni, păsări, crocodili, melci conici mortali și mici meduze toxice. Un studiu recent cu privire la veninul copacilor australieni înțepători, aflați în nord-estul țării, arată că aceste plante periculoase pot produce substanțe chimice la fel ca cele găsite în înțepăturile scorpionilor, păianjenilor și melcilor conici, notează Science Alert.

În pădurile din estul Australiei există o mână de plante atât de dăunătoare încât sunt puse indicatoare pentru oamenii care trec prin acele zone. Acești copaci sunt numiți gympie-gympie în limba poporului indigen Gubbi Gubbi, și Dendrocnide în latină, însemnând copac care înțeapă”.

Dureri atroce la cel mai mic contract

Atingere timp de o fracțiune de secundă pe braț a unei frunze sau tulpini este suficientă pentru a induce durere care să persiste pentru câteva ore sau chiar zile. În unele cazuri, s-a raportat că durerea durează săptămâni întregi.

O astfel de înțepătură se simte la început ca focul, apoi se calmează după câteva ore, cei care au experimentat așa ceva explică faptul că după au resimțit o durere care amintește de faptul că partea afectată a corpului a fost prinsă într-o portiera. Diferite grade de durere pot fi experimentate chiar și la câteva zile, aceasta fiind declanșate de acțiuni comune: scărpinatul sau un banal duș.

Durerea este o senzație importantă care ne spune că ceva nu este în regulă sau că trebuie să evităm ceva anume. Aceasta reprezintă, de asemenea, un impediment important asupra sănătății, cu efecte grave asupra calității vieții noastre. Pentru a controla mai bine durerea, trebuie să o înțelegem mai bine. O modalitate este de a studia noi modalități de a induce durerea,. Un astfel de studiu a vrut să afle cum acționează aceste plante? Aparent au destul de multe în comun cu animalele veninoase.

Plantele acestea sunt acoperite cu peri ascuțiți numiți tricomi, la fel ca urzicile obișnuite, aceștia conțin substanțe nocive, dar trebuie, după cum au presupus cercetătorii, trebuie să aibă ceva în plus pentru a produce atât de multă durere.

În acest studiu au fost studiați perii de la gigantul copac australian, D. excelsa. Cercetătorii au prelevat mostre pentru a stabili componența lor moleculară. Una dintre compușii izolați de către cercetători a provocat răspunsuri semnificative la durere atunci când a fost testată în laborator. Oamenii de știință explică faptul că conține o mică familie de mini-proteine înrudite, semnificativ mai mari ca moroidină, despre care s-a stabilit că poate provoca dureri, dar nu la fel de severe ca cele descrise de către cercetători.

Studiul a fost publicat în Science Advances.