Home » Natura » Bacterii marine din Arctica canadiană capabile să biodegradeze motorina și uleiul deversate

Emil Simionescu 08.19.2021
Deversările de petrol marin din Arctica ar putea fi rezolvate de bacteriile marine/Credit foto: Unsplash/Hector Periquin

Bacteriile marine din apele reci ale Arcticii canadiane sunt capabile să biodegradeze petrolul și motorina deversate, potrivit unui nou studiu publicat în Applied and Environmental Microbiology, un jurnal al Societății Americane de Microbiologie.

Secvențierea genomică a dezvăluit un potențial neașteptat de bioremediere a hidrocarburilor în rândul bacteriilor, inclusiv Paraperlucidibaca, Cycloclasticus și Zhongshania.

„Acestea reprezintă aspecte extrem de importante în rezolvarea problemei deversările de petrol marin din Arctica”, a declarat Casey Hubert, profesor asociat de Geomicrobiologie al Universității din Calgary și, totodată, co-autor al studiului la care am făcut referire.

Studiul a confirmat, de asemenea, că furnizarea de substanțe nutritive poate spori biodegradarea hidrocarburilor în aceste condiții de temperatură scăzută”, a spus dr. Hubert.

Sean Murphy, cercetător acvatic, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la scurgerile de petrol provenite de pe platforma „Deepwater Horizon”.

Coasta Labradorului, unde a avut loc studiul, este importantă pentru popoarele indigene care se bazează pe ocean pentru a obține resursele de hrană. Spre deosebire de zonele mai joase, în Nord nu a existat un interes prea mare până acum pentru crcetări în domeniul bioremedierii”, a remarcat dr. Hubert, citat de phys.org.

Schimbările climatice prelungesc perioadele de încălzire

„Deoarece schimbările climatice prelungesc perioadele de încălzire, iar în Arctica se înregistrează o activitate industrială în creștere, este important să înțelegem modurile în care bacteriile marine sunt responsabile de scurgerile de petrol din aceste zone”, a punctat dr. Hubert.

El a ținut să evidențieze importanța acestei probleme în condițiile în care „această regiune rămâne vastă și îndepărtată, astfel încât reacția la scurgerile de petrol este posibil să nu fie una imediată”.

În studiu, cercetătorii au simulat remedierea deversărilor de petrol, prin combinarea noroiului de pe fundul mării cu apă de mare artificială și cu motorină sau țiței, împreună cu diferite modificări de nutrienți la concentrații diferite.

Experimentele au fost efectuate la 4 grade, temperatura obișnuită a apelor din Marea Labrador, și au avut loc pe parcursul a câteva săptămâni.