Home » Natură » Cum răspund microorganismele din sol la încălzirea globală?

Cum răspund microorganismele din sol la încălzirea globală?

Publicat: 09.04.2022

O echipă internațională de cercetători a descoperit că microorganismele din sol răspund la încălzirea solului prin reducerea sintezei proteinelor.

În lucrarea lui, publicată în revista Science Advances, grupul descrie studiul pe termen lung al microorganismelor din sol din două locații din Islanda și ceea ce a învățat prin secvențierea probelor de ARN de la acestea.

Pe măsură ce planeta continuă să se încălzească din cauza incapacității umanității de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră, oamenii de știință din întreaga lume încearcă să prezică ce s-ar putea întâmpla cu plantele și animalele pe măsură ce mediile individuale se încălzesc.

Monitorizând microorganismele din sol

În acest nou efort, desfășurat în Islanda și numit ForHot, oamenii de știință de acolo monitorizează o bucată de pășune de câțiva ani, sperând să afle mai multe despre modul în care încălzirea va afecta plantele și animalele dintr-o mică parcelă de pământ, scrie Phys.org.

De asemenea, ei au studiat solul dintr-un loc din apropiere care a cunoscut o încălzire accelerată din cauza unui cutremur din 2008 care a redirecționat sistemul geotermal subteran.

Munca cercetătorilor a implicat efectuarea de secvențiere a ARN-ului total, o abordare care permite studierea mai multor organisme diferite care trăiesc în sol în același timp.

Această abordare a oferit o oportunitate de a compara modificările genetice care au condus la modificări ale expresiei proteinelor în microorganismele din sol.

Cercetătorii au descoperit că, comparând mostrele mai vechi cu cele care au fost colectate recent, au putut vedea că cantitatea de ARN produsă de micile creaturi a fost mai mică la cele care trăiesc în solul mai cald. Iar acest lucru, notează cercetătorii, le-a determinat să producă mai puține proteine.

Accelerarea metabolismului

Oamenii de știință au remarcat, de asemenea, că numărul de microorganisme nu a scăzut; în schimb, a dus la modificări ale vitezei de reacție biochimică: enzimele lor au lucrat mai repede pe măsură ce solul s-a încălzit. Asta a însemnat că ratele lor metabolice și de diviziune celulară au crescut. Acest lucru a însemnat, de asemenea, că trăgeau mai mult carbon din sol și îl eliberau în atmosferă.

Cercetătorii au descoperit că schimbările pe care le-au observat au avut loc de-a lungul lunilor și anilor, deși bănuiesc că schimbări mai mici pot avea loc săptămânal sau chiar zilnic.

Ei observă că este încă prea devreme pentru a face judecăți cu privire la modul în care creșterea descărcării de carbon poate avea un impact asupra încălzirii globale, dar intenționează să continue să studieze microorganismele pentru a vedea dacă pot afla.

Sute de milioane de păsări au dispărut din Europa în ultimii 40 de ani. „Natura a fost eradicată”