Home » Natură » Cum sunt afectați tigrii pe cale de dispariție de drumuri și căi ferate?

Cum sunt afectați tigrii pe cale de dispariție de drumuri și căi ferate?

Publicat: 26.05.2022

Un nou studiu al Universității din Michigan, SUA care prognozează impactul pentru tigrii pe cale de dispariție din Parcul Național Chitwan din Nepal dat de extinderea drumurilor și a unei căi ferate, a ajuns la rezultate importante care pot ajuta eforturile de conservare.

Folosind un model avansat de simulare, autorul principal Neil Carter, profesor asistent la Școala U-M pentru Mediu și Sustenabilitate, și colegii săi au investigat modul în care dezvoltarea rapidă a infrastructurii de transport, care este o amenințare majoră pentru speciile amenințate din întreaga lume, ar putea afecta tigrii pe cale de dispariție.

Potrivit studiului, drumurile și căile ferate pot crește mortalitatea animalelor, pot perturba habitatele și pot exacerba alte amenințări la adresa biodiversității, scrie Phys.org.

Tigrii pe cale de dispariție ar putea fi extrem de afectați

Cercetătorii au analizat ce s-ar întâmpla cu tigrii în viitor dacă ar muri din cauza coliziunilor cu vehicule sau din cauza reducerii prăzii în apropierea infrastructurii de transport.

„Am descoperit că drumurile și căile ferate ar crește dramatic mortalitatea tigrilor, deoarece tigrii ar întâlni frecvent vehicule și trenuri în timp ce patrulează pe teritoriile lor. În medie, în modelul nostru, moartea tigrilor de-a lungul drumurilor și căilor ferate ar reduce populația de tigri de la aproximativ 130 de animale la doar 50 de animale pe o perioadă de 20 de ani”, a spus Carter.

Aceste reduceri sunt „alarmante”, a remarcat Carter, „și ar pune în pericol viitorul tigrilor din regiune”.

Planificare inteligentă

Pe baza acestor rezultate, cercetătorii îi îndeamnă pe planificatori, cercetători și pe dezvoltatori să utilizeze o planificare „verde” și inteligentă a infrastructurii, cum ar fi realinierea drumurilor și căilor ferate pentru a evita habitatele critice ale tigrilor și reducerea volumelor și vitezei de trafic pentru a minimiza impactul asupra biodiversității tigrilor și asupra prăzii acestora.

„Sunt încă multe lucruri de învățat despre efectele drumurilor și căilor ferate asupra comportamentului și populațiilor tigrilor, dar credem că folosirea unor modele ca ale noastre poate ajuta la promovarea dezvoltării conservării tigrilor”, a spus Carter.

Studiul „Forecasting effects of transport infrastructure on endangered tigers: a tool for conservation planning”, a fost publicat online pe 17 mai în jurnalul PeerJ.

Păsările tropicale din pădurile din Panama trec printr-un declin sever