Home » Natură » Broaștele au accente diferite, au descoperit cercetătorii

Broaștele au accente diferite, au descoperit cercetătorii

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 21.06.2023

Cercetătorii de la Universitatea New South Wales din Sydney, Australia, și de la Muzeul Australian au analizat sunetele de la aproximativ 700 de broaște și au descoperit că fiecare animal în parte are un accent diferit.

Studiul a fost condus de Grace Gillard și dr. Jodi Rowley, un herpetolog de la Centrul pentru Știința Ecosistemelor din cadrul UNSW și de la Muzeul Australian.

„Am fost surprinși de rezultate, pentru că legătura dintre habitat și variațiile în sunetele animalelor are un fundal teoretic destul de puternic. Sunetele broaștelor sunt foarte importante, deoarece reprezintă, de fapt, unul dintre cele mai precise moduri de a identifica broaștele, având în vedere că toate broaștele scot sunete unice. Te gândești la acestea ca la un accent. Dar, deși suntem conștienți de variație, nu știm exact de ce acestea pot varia atât de mult”, a declarat Gillard, autorul principal al studiului.

Ipoteza adaptării acustice a broaștelor

Descoperirea este relevantă în contextul în care broaștele se bazează aproape în întregime pe comunicarea acustică unele cu altele.

Dar de unde vin aceste accente diferite? Ipoteza adaptării acustice implică ideea că animalele care comunică în mod acustic își adaptează vocalizările la condițiile locale, astfel încât să optimizeze transmiterea în habitatul lor, potrivit Interesting Engineering.

Cercetătorii au testat această ipoteză pe broaștele din specia Limnodynastes dumerilii. Astfel, cercetătorii au folosit proiectul FrogID, dezvoltat de Muzeul Australian. Prin acesta, cetățenii din întreaga țară pot înregistra apelurile broaștelor.

„Avem la îndemână mii de înregistrări cu sunetele broaștelor Limnodynastes dumerilii. Folosind aceste date, am analizat sunetele de la aproximativ 700 de broaște din aproape întreaga lor specie, acoperind o arie de 1,7 milioane de kilometri pătrați, din Tasmania până în statul îndepărtat Queensland de Nord și oriunde între acestea”, a spus Gillard.

De ce scot broaștele sunete diferite?

Analizele au dezvăluit că apelurile animalelor nu erau în strânsă legătură cu structura habitatului.

„Descoperirile noastre au sugerat că alți factori ar putea avea o influență majoră asupra variației sunetelor broaștelor Limnodynastes dumerilii. Este probabil să fie mai degrabă o combinație a tuturor factorilor, precum caracteristicile la scară mai mică a mediului, competiția acustică cu alte broaște și interferența zgomotului de la vânt, apă și alte animale”, a explicat Gillard.

În continuare, echipa caută să își extindă cercetarea, îndreptându-și atenția către o varietate de broaște.

O reptilă marină preistorică ar fi fost de două ori mai mare decât o balenă ucigașă, sugerează fosilele