Home » Natură » Giganții petrolieri renunță, discret, la reducerea emisiilor, în timp ce „oamenii nevinovați plătesc prețul”

Publicat: 23.07.2023

În luna iunie omenirea a trecut print cea mai caldă săptămână din istoria măsurătorilor, însă oamenii de știință spun că recordurile caniculare nu s-au încheiat, deoarece planeta noastră va deveni tot mai fierbinte dacă nu renunțăm treptat la combustibilii fosili.

Chiar și în aceste condiții, companiile din energie intenționează să împingă planeta în direcția opusă, extinzându-și producția de combustibili fosili și motivând că nu există alternativă.

În replică, experții spun că există dovezi clare care arată că toate companiile sunt motivate de profituri record, nu de temperaturi record, potrivit The Guardian.

Companiile de petrol, motivate doar de profit?

„Industria combustibililor fosili a profitat din plin din vânzarea acestor produse periculoase, iar acum oamenii nevinovați și guvernele din întreaga lume plătesc prețul pentru nepăsarea lor”, a spus Naomi Oreskes, profesor de istorie la Universitatea Harvard.

Jucătorii mari din industria petroliferă au susținut, de-a lungul anilor, că sunt conștienți de pericol și au angajamente pentru a reduce producția de țiței și de gaze pentru a diminua emisiile de carbon. Totuși, recent, mulți din industrie s-au abătut de la acest plan.

Cresc temperaturile, crește și profitul

Temperaturile record din cauza schimbărilor climatice au persistat de-a lungul lunilor de primăvară și de vară, însă companiile de combustibili fosili și-au dublat activitatea.

Shell a promis să reducă producția cu 20% până în 2030, dar apoi a spus, anul acesta, că obiectivul a fost deja atins prin vânzarea unor operațiuni către altă companie – prin urmare, nu va fi redusă cantitatea de emisii din atmosferă. Iar Exxon a anunțat că plănuiește să își dubleze cantitatea de țiței produsă în următorii cinci ani.

„N-au lăsat nicio urmă de îndoială că angajamentul lor a fost afișat doar pentru scopurile politice cinice, iar ulterior să fie abandonate atunci când nu se mai potrivea cu poziția strategică a industriei”, a spus Dan Cohn, cercetător la Energy Economics and Financial Analysis.

Gigantul petrolier Exxon a prezis încălzirea globală „cu măiestrie” încă din anii 1970

Întrebarea de pe buzele tuturor: De ce anul acesta este atât de cald?

Cea mai caldă săptămână din istoria măsurătorilor. „Schimbările climatice sunt scăpate de sub control”

Pământul atinge cel mai îndepărtat punct față de Soare. De ce este atât de cald pe Terra?