Home » Natură » Cocoșii au trecut testul reflexiei. Ce înseamnă asta?

Cocoșii au trecut testul reflexiei. Ce înseamnă asta?

Publicat: 30.10.2023

Cu penajele lor colorate și crestele proeminente, cocoșii ar putea fi iertați dacă își mai aruncă câte o privire în oglindă, mai ales că cele mai noi cercetări sugerează faptul că au trecut testul reflexiei.

Capacitatea de a se recunoaște pe sine în oglindă a fost găsită până acum la doar câteva animale, cum ar fi elefanți, delfini, maimuțe mari și anumiți pești și păsări.

Sonja Hillemacher, unul dintre autorii studiului, de la Universitatea din Bonn (Germania), a spus că animalele care se pot recunoaște în oglindă păreau adesea să aibă abilități cognitive mai avansate și că există o legătură cu inteligența socială și emoțională, precum și cu conștientizarea de sine.

Cocoșii au trecut testul reflexiei

„Această abilitate este un aspect fundamental al conștiinței. Este, de asemenea, fundamental pentru noi”, a spus ea.

„Rezultatele noastre sugerează un nivel de conștiință (la găini) care provoacă discuții despre drepturile și bunăstarea animalelor”, a continuat cercetătoarea.

Scriind în jurnalul Plos One, Hillemacher și colegii săi au remarcat cum cocoșii tind să-și strige semenii dacă văd o amenințare aeriană, cum ar fi o pasăre de pradă.

Cu toate acestea, dacă un cocoș este singur, de obicei nu emite alarma, deoarece ar putea atrage atenția prădătorului.

Cum au decurs experimentele?

În primul ei set de experimente, echipa a plasat un cocoș într-una dintre cele două secțiuni ale unui spațiu interior. În cealaltă secțiune au pus fie o oglindă, un alt cocoș, fie au lăsat-o goală.

Echipa a proiectat apoi silueta unui șoim zburător pe tavanul secțiunii care conține primul cocoș, relatează The Guardian.

Rezultatele de la 58 de cocoși au dezvăluit că păsările au emis mult mai multe semnale de alarmă atunci când un alt cocoș le era vizibil, cu 1,33 strigăte de alarmă per pasăre în medie la trei teste, față de atunci când sunt singure (0,29 strigăte în medie) sau s-au confruntat cu oglindă (0,43 strigăte în medie). Echipa a găsit o reducere similară a strigătelor atunci când a plasat un al doilea cocoș în spatele oglinzii.

Echipa spune că descoperirile sugerează că păsările nu și-au considerat reflexia drept un alt cocoș, chiar și atunci când erau însoțite de mirosul și sunetul unei a doua păsări. Deși acest lucru poate sugera cum cocoșii au trecut testul reflexiei, echipa spune că mai există o posibilitate.

„Este la fel de fezabil ca ei să-și considere reflexia ca pe un membru ciudat al speciei lor care imită fiecare mișcare a lor, făcându-i să nu emită un semnal de alarmă din cauza iritării”, a spus Hillemacher.

Un alt experiment care arată cum cocoșii au trecut testul reflexiei

Cercetătorii au folosit, de asemenea, un „test de marcare” tradițional pentru a testa auto-recunoașterea în oglindă. În aceste experimente, unui număr de 18 cocoși i s-a tamponat pulbere roz sau transparentă chiar sub cioc, pe piept, un loc pe care de obicei nu îl pot vedea. Reacțiile păsărilor au fost apoi înregistrate în prezența și absența unei oglinzi pentru a explora dacă au văzut și au înțeles că semnul era pe corpul lor, o revelație de obicei măsurată de tendința unui animal de a investiga semnul.

Rezultatele au arătat că, deși păsările s-au atins și s-au îngrijit, comportamentul lor nu a fost diferit față de atunci când era prezentă o oglindă sau dacă semnul era roz sau transparent.

Echipa spune că rezultatele lor sugerează că testele în oglindă ar trebui modificate pentru a ține cont de contextul natural al animalului studiat.

Oamenii de știință observă, de asemenea, că găinile sunt posibil unii dintre de la care se așteptau cel mai puțin să-și recunoască propria reflexie, așa că rezultatele au implicații importante.

„În cazul în care cocoșii pot face diferența dintre propria lor reflexie și vederea unui conspecific, este probabil ca această abilitate cognitivă să fie mult mai răspândită decât se presupunea anterior”, scrie echipa.

Cea mai mare adâncime la care a fost observată albirea la corali